Måndag, 25:e i första, och det är -15 grader ute...

Inte mycket som känns som positiva aha-upplevelser så här långt denna dag, alltså!

Men! Den befarade obrukbara handen/armen har faktiskt uteblivit!! :-) Idag är det bara lite ömt precis vid sticket - så hade det inte varit så förbenat kallt så hade jag kanske redan attackerat fåglarna vid fröautomaten!?! :-D

Får hoppas att det blir lite humanare temperaturer längre upp på dagen...

-------------------- 

En annan, som också till stor del lever på hoppet, är den här filuren:



Ekorren dök upp på marken en bit från köksfönstret härmodagen, och jag kilade ju snabbt och hämtade kameran - och önskade att den skulle komma ännu närmare, och helst klättra upp på stolpen där fröautomaten hänger. Men den fick istället så-å-å bråttom åt andra hållet... <:-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Anki N

Vad skönt!! Att du inte har ont efter getingen. Kanske är de inte så giftiga vintertid..eller nått!!! Fina bilder på korren, de är så söta, men jag ser ALDRIG några här. Dom kanske inte finns i Småland. ler. Jag ska ila till veterinären jag, min Golden har skadat sig..stackas lilla tjej, mattes hjärta gråter.

Ha en underbar dag, vi har inte speciellet kallt idag....-6.

Kramiz Anki N

2010-01-25 @ 09:13:47
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: anki

här har visst ekorrarna dött av pest eller nått annat, dom är totalt borta, nada,,



du fick i alla fall bilder på den, :-)



-13 här när jag vaknade.. men solen är framme, så kanske det blir fågelfoto idag.. :-) såg att gråsiskorna har kommit och jag tror jag sett grönfinkar också..



skönt att getingsticket är bättre....



ha en skön dag

2010-01-25 @ 10:29:44
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Yvonne

Ja, getingstick är inte att leka med...det gör så ont, men är ju inte farligt om man inte är allergisk. Nu har jag varit och hälsat på hos Petunia också ;) Tack för tipset!

2010-01-25 @ 10:36:16
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Men kolla här!! min lilla favorit har vari i farten ser jag :) och det är bokstavligen för vilken fart den hade :)Men va roligt att få se en liten glimt av den igen :)

2010-01-25 @ 14:32:06
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Kerstin

Skönt att det inte blev värre. Men nog har du otur. Jag tror aldrig att jag hört talas om getingstick vid den här årstiden.

Ha det gott och akta dig för de där små ilskna typerna. :)

2010-01-26 @ 00:18:59
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback