Sommarplågan nummer ett...

...börjar tidigt i år!? För tro det eller ej - jag har blivit getingstucken!!! Precis under höger tumme, mer eller mindre i handflatan! J-lar vad ONT det både gjorde och fortfarande gör...!

X-(~

Och nu ska jag vara helt ärlig och uppriktig angående min åsikt om dessa kreatur:



Och ju fler döda getingar desto bättre!!! >:-I

Jag hoppas förresten att Anki N vill godkänna bilden som bidrag till den utmaning hon har gett mej!?

För nu blir det kanske vare sej foto eller bildbehandling på några dagar... Hm! Jag brukar inte reagera så mycket på getingstick, men detta tog visst ovanligt bra, och för tillfället värker hela handen och det "killar" ordentligt i armen nästan ända upp till armbågen... Isch!!! Hoppas att det inte blir en våldsam svullnad också... :-/ 

Ni undrar kanske var jag lyckades hitta en geting den 24:e januari...?  8-I

Jo... Tydligen har det inte varit tillräckligt kallt i vedboden för att såna varelser ska ha frusit ihjäl, så det har helt enkelt följt med en in med veden. Och när jag skulle "lägga in en pinne i brasan" för en stund sen, så brann det alltså till i handen... AJ!!!

Angående fotoutmaningen, så är det så här med den (och nu kopierar jag direkt från Anki N´s blogg!):


Reglerna för utmaningen är enkla. Du ska komma på ett ordspråk eller ett citat och illustrera det med ett foto. Stafettpinnen lämnas därefter vidare till två bloggvänner. Sedan ska du länka tillbaka till Petunia, som startade stafetten. Hon gör en sammanställning av alla bidrag.



Nu ska jag fundera lite på vilka två som ska få överta stafettpinnen - eller finns det kanske någon frivillig som känner sej sugen!? Bara hojta till i såfall!!! :-)

/AnnaKK









Kommentarer
Postat av: Therése

wow, läskigt med getingar i januari, inte precis vad man är beredd på... Angående ditt ordspråk kan jag bara hålla med, vad finns de egentligen till för? är det NÅGON som skulle bli ledsen om de dog ut?!

2010-01-24 @ 17:30:20
URL: http://www.vilja-vara-med.blogspot.se
Postat av: anki

ett tillägg till utmaningen, du måste gå in till Petunia via anki N:s länk och skriva att du har deltagit samt länk till ditt inlägg i kommentaren. :-)



de getingar som övervintrar (lägger sej i dvala som björnarna) dom piggnar till när dom kommer in i värmen, vi har haft getingar i pannrummet på vintern och sambon är allergisk (sätter sej på andningen) mot getingstick så det är inte kul..



jag blev stucken på utsidan på handen, ja vid lillfingret och det värkte ända upp till armbågen, men ingen svullnad utan det gick över efter ett tag, fick ett i ryggen också samma år men det kändes knappt efter några minuter.



inte kul med sticket.. otrevliga små varelser.. :-)



ang. länken via comment luv vet jag inte vad som hände.. jag har tagit bort dessa från din kommentar.. :-)



ha en skön söndag....



2010-01-24 @ 18:12:25
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Yvonne

Håller med dig i ditt ordspråk...om getingar tyckes det inte!! Utmaningen verkade kul, men lite krångligt med länkningen...? Eller jag som fattar trögt bara kanske ;)

2010-01-24 @ 18:37:56
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Men stackars dig .. va hems att få ett geting stick mitt i kalla vintern.. ja förstås också på sommaren .. att få ett nu!! det hade man ju absolut inte väntat sig alls.. hoppas att det kommer att gå bra och att du inte svullnar upp utan att det kanske har blivit lite bättre i morgon.. hoppas kan man ju alltid

kram

2010-01-24 @ 20:51:53
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Anki N

Kanonbra!! (jag tvekade aldrig på att du inte skulle klara detta) Ja inte att du blev stucken men bild o text..lite tur i oturen där ju, vipps löste du ditt uppdrag...men getingar nu?! ja jag ska inget säga för jag har massa (minst 5) flugor här på ovanvåningen, de vill inte ha vintervila de inte.

Var nu rädd om din hand o vårda den ömt så den slutar att ömma o förstöra så du inga vackra bilder kan ta. Fast nej jag tror inte du kan hålla dig i från kameran även om de gör ont aldig så....



God afton OH!! glöm inte skriva en kommentar hos Petunia (såg Anki här uppe oxå påminnt dig)

Kramiz o natti natti

Anki N som agerat kökspesonal hela dan.

2010-01-24 @ 20:59:20
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Men....har du redan blivit getingstucken

Börjar de redan att vakna de små rackarna....

Jag har aldrig blivit getingstucken men tycker ändå inte om dem.

För jag vill inte bli det, och så tycker jag att de är så obehagliga.

Kul bild du har gjort.

Hoppas det inte blir alltför besvärligt efter sticket

Kram

2010-01-24 @ 21:40:55
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja att vi hade getingar ovanligt sent förra året.. MEN nu...?! Hade däremot inga i somras att tala om men sen plötsligt i oktober var det fullt som kom in uppepå i vårt hus.. Är inte heller förtjust i dessa otäckingar så tycker du myntade ett bra ordspråk!! Kan tänka mig vårdpersonalen hade tittat konstigt på dig OM du nu hade blivit dålig av det och hade fått uppsöka vårdcentral..

2010-01-25 @ 15:14:18
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Petunia

Ja, sommeren har sine plager også, men det er lett å glemme når vinteren er på sitt verste...

Flott sitatbidrag fra deg:)Jeg setter deg på listen med en gang!

2010-01-25 @ 18:28:04
URL: http://petuniablogg.blogspot.com
Postat av: annette

Helt otroligt att bli stungen av en geting nu i kylan, så synd om Dej, hoppas handen blivit klart bättre!



annette

2010-01-25 @ 19:28:35
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Men vad 17!! Jä..a odjur som överlever sådär och orkar till och med att sticka en stackars frusen konstnärssjäl! Jag brukar inte döda djur men myggor och getingar tar jag med nöje ihjäl.

Hoppas du känner dig bättre!!

2010-01-27 @ 22:45:25
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback