Idag förstår jag inte...

...hur jag kunde tycka att det var dåligt väder förra lördagen!? :-/

För det var det INTE - iallafall inte jämfört med hur det har varit (och fortfarande är!) idag!!! Hm...

Hur som helst... I detta regn och höstrusk, och i en inte allt för imponerande utomhustemperatur, har jag tillbringat gott och väl tre timmar vid sidan om fotbollsplanen. En ökande grad av blåst har jag förresten också varit utsatt för - ISCH!!!

Men... Det värmde iallafall att "mitt" lag vann - och dottern gjorde t o m ett mål idag! :-) Förövrigt var det sista seriematchen, men jag har inte riktigt koll på hur de placerade sej i tabellen - troligtvis någonstans i mitten. Och det är i såfall ett helt okej resultat!

Nu närmast väntar resterna av de smörgåstårtor vi hade på sonens kalas igår - mina svärföräldrar är på väg hit för att hjälpa oss att äta upp dem! :-)

Hittade förresten några foton från förra lördagen som jag har "glömt" att visa upp. Det var bland annat till detta ställe jag styrde kosan då:




I slottets orangeri pågick en liten konstutställning, och jag tog bland annat ett kort på detta verk som tilltalade mej lite extra:



Blir så inspirerad av sånt här! :-) Kanske skulle ägna en del av framtiden (läs hösten och vintern) åt att försöka skapa lite bilder med händerna också, och inte bara med kameran!? Fast sånt där har ju en viss förmåga att stanna vid bara tanken...

Ja, ja...

Ha nu en skön lördagkväll! Det ska jag ha!! :-)

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: anki

vilket ställe.. och vilket kreativt skapande :-) kul att få se lite hur det ser ut i södra delarna av landet, Göteborg är det längsta jag har varit, aldrig i skåne,,, :-) men det kanske är dags att göra lite resor inom Sverige.......



ha en skön kväll..



ps, här regnar och blåser det.. kallt dessutom..

2009-10-03 @ 17:55:36
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Yvonne

Jaaa...man borde sätta ihop lite smågrejer till ett stort collage egentligen. Nu ligger det ju saker/foton/gamla teckningar/annat lite överallt. Och "gött väder ute att va inne i" som min mamma sa... ;)

2009-10-03 @ 18:30:49
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: SqZ

Ja nu är hösten här med råge!

2009-10-03 @ 19:34:10
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: Pialotta

Ja du idag är det kallt och blåsigt.. regnigt oxså:-(

Inget väder att tillbringa ute alls.. vi har varit på barnkalas idag.. Tänk Tuvan fyller 1 år idag.. tiden springer........ alldeles för fort.

Nu blir det snart lite körsång här.. zappa till Här är ditt liv:-)

Ha de gott inne i värmen tillsammans med smörgåstårtan;-)

2009-10-03 @ 19:53:10
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: engelsson

Maffiga byggnader..ja broderierna var fina..förstår att du blev inspirerad..

2009-10-03 @ 22:14:25
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja dessvärre brukar planerna ha en förmåga att rinna ut i sanden. ;)

Vilket vackert ställe ni var på. Kul att få se konst man inte är van att se. Att den dessutom inspirerar är bara ett plus.

Hoppas att ni får fint väder i morgon. Här har det varit sol i några dar men det ska visst regna i morgon. Då måste jag nog städa upp bland alla foton. Har alldeles för mycket sparat. ;)

Ha en fin söndag.

2009-10-03 @ 22:15:59
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: mimmi

Man har många planar .. har jag märkt och man skall vara glad om man gör en av dom:)

Visst blir man sugen när man ser dessa bilder ..båda på att göra egna saker ..men också att åka och titta på olika slott..för himla så vackra de är :)

ha en försatt fin lördagskväll:)

ps. vi fick inte smörgås tårta ..men tårta fick vi:)

2009-10-03 @ 22:19:57
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: anki

Du har tydligen gjort smörgåstårta för ett helt kompani :-) gott till frukost möjligen........



Västmanland, jisses människa,, då har du inte varit så långt, finns mycket kvar av Sverige då... :-)



Du får nog ta en bil semester (eller tåg) och åka norrut, vad kan ni ha upp hit tro? 70 mil kanske och när ni är här så har ni nog närmare 100 mil kvar av Sverige ändå :-) Tror du skulle gilla naturen här......



dotra åkte till stan på krogen, får väl se när hon kommer hem,, hon kör så det är nyktert,, hoppas jag :-o



ha en skön natt

2009-10-03 @ 22:35:23
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: matte

Ja vilken jättefin bild! Verkligen inspirerande.

2009-10-04 @ 12:13:17
URL: http://femtinio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback