Övat och övat...

...och övat... Har jag gjort idag! :-)

Med mitt nya kameratillbehör...



...som hjälper närbilderna att bli ännu närmare! :-)

Jag har införskaffat mej en närbildslins (Canon 500D) som man smidigt och enkelt bara skruvar på i framänden av sitt vanliga objektiv - och vips, så har man ett "nästan-macro"! :-D

Måste säga att den funkar bättre än vad jag trodde att den skulle göra... Okej, fotot här ovan är inte helt perfekt - men det tog jag med enhandsgrepp om kameran, som synes... Hittade denna lilla söta fjäril på marken och undrade om det var nåt fel på den eftersom den var så stilla... Men det tror jag inte att det var - kanske var den bara nyss utkommen ur sin puppa, och satt och väntade på att vingarna skulle torka!? Den var så himla fin och klar i färgerna - och såg lixom alldeles ny ut!? :-)

Idag träffade jag förresten på en annan fjäril:



Foton tagna med tvåhandsgrepp kommer troligtvis i morgon! :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: anki

blev riktigt bra med närbildslinsen, kanske man skulle satsa på en sådan istället för mellanringar som kostar multum. :-)



Du har ingen bild på ovansidan på den översta fjärilen? blev nyfiken på vad det är för något,, om du inte har, vilken färg var ovansidan? om du nu fick se den :-)



den nedersta blev jag också nyfiken på,, färg på vingarnas ovansida? undersida? :-)



dagfjärilar ser det ut att vara i alla fall, antennerna ser så ut. :-)



har tagit bilder på gulbrämad dykare,, se bloggen.. det är en skalbagge.. :-)



ha en skön kväll

2009-05-09 @ 18:12:52
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: mimmi

woow .. vad kostar en närbild lins? detta såg verkligen bra ut tyckte jag.. det var otroliga söta och fina och klara bilder.

hm måste ut och googla lite på närlins nu

idag var jag och kolla på en foto utställning de hade här i stan .det var jätte roligt och vilka fina bilder det fanns

nu blir det google nästa

kram

2009-05-09 @ 19:06:59
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: annette

Hallå!



Det där verkar ju vara väldigt bra att sätta en lins på,och Du fick det att fungera alldeles perfekt som synes av Dina jättefina bilder, jag satt på en lins en gån, min kamera ville inta fota alls då;)



Skall bli kul att se fler bilder för Du har ju varit väldigt duktig på närbilder tidigare också!



Ha en skön kväll!



Kramen //annette

2009-05-09 @ 21:13:17
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Annies Fotoblogg

Åh vad spännande det låter med närbildslins. Kul att det blev så bra bilder :) Jag tycker verkligen om de där bilderna :)



2009-05-09 @ 22:34:07
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, där ser man att övning ger färdighet....

Otroliga foton du tagit !!

Hur du kan ta så fantastiska närbilder !

Kram

2009-05-10 @ 16:43:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback