Men vad är nu detta...?

SNÖ!!!???

Och säkert en hel centimeter! ;-)

Var så inställd på ännu en kall men solig dag, och så blev det ungefär tvärt om... Nollgradigt, och en massa vita flingor från en gråmulen himmel...

Eftersom jag inte ville utsätta systemkameran för snöfallet, så kom Powershoten fram istället när sonen ville ha lite foton på sej och bilen... (Inte a-traktorn och inte a-traktorbygget utan personbilen, alltså! Det börjar bli många fordon i hans vagnpark nu igen... Hm!).



När jag själv var ute och körde (i MIN bil...) tidigare idag, så mötte jag en röd bil tätt följd av en polisbil som blinkade både blått och rött! Såg i backspegeln att den röda bilen körde in och stannade på en P-plats. Kan just undra vad saken gällde...? Tyvärr är det inte helt ovanligt med både kriminella, onyktra och/eller drogpåverkade i trafiken här omkring... :-(

Och sonen kör som synes som om det vore rallytävling...



Och tycker förstås att det är roligare ju mer bilen sladdar och ju mer grus- och snösprut det blir kring däcken!!

Jag fotograferade alltså inte med systemkameran i det här vädret, men jag var ute och bar på den i "väskbygget" en sväng här innan!

Funkar bra att bära kameran i denna, tycker jag! Väskan formar sej en aning efter kroppen, så det känns absolut inte som att kånka på en kloss eller så, även om innehållet är kantigt. :-) Inte var det tungt heller - men man bör ju givetvis kalkylera med vikten från ytterligare ett objektiv, förstås...

Stort TACK till er som har skrivit till mej om fotoväskor - TOPPEN att få ta del av era åsikter och erfarenheter!!! 

Ha en fortsatt trevlig lördag!!! :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Sess

Vilka härliga bilder!

Här försvann snön samma sekund som den landade och övergick i regn =/ jätte trist tycker jag!

Tänk vad härligt när snön lägger sej och det sedan fryser dagen efter och solen står på så allt glittrar!

Har inte fått en sådan dag här än denna vintern =P



Fy vad kul att slira med bilen hi hi

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram kram

2009-01-03 @ 19:53:06
URL: http://twinkle.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Men nog är det konstigt....

det komme snö i norr...och det kommer snö i söder...

men inte i Stockholm.

Mysko :-D

Och här är det 10 minusgrader.

Men vem vet...det kan skifta fort

och imorgon kan det vara full snöstorm och med massor av snö,

när jag måste promenera en bit för ett viktigt ärende.

Ha en bra fortsatt helg.

Kram

2009-01-03 @ 21:52:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Naturligtvis är det roligare om det sladdar lite grand när man kör! ;) Kram

2009-01-03 @ 22:25:17
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: lena

Det där skulle kunna vara min son som oxå övningskör!!!Visst,det är ju ganska kul att sladda lite här och där:)Härligt med snö du!!!!

Kram lena.

2009-01-03 @ 22:58:49
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nu tycker jag att du skarpt ska överväga om du inte ska ta och försörja dig på fotografering!

Ut på folkrace/rallybanorna och så sälj bilderna dyrt. ;)

2009-01-04 @ 00:02:09
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Kan tro att han har kul när han sladdar runt :) Här visar termometern just nu -15 och jag oroar mig redan för hur dom fyrbenta ska frysa om fötterna vid utgång.... Lite väl kyligt för mig, hundar & kamera ;)

2009-01-04 @ 07:19:01
URL: http://kimaneros.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback