Blä-hä!

Kanske att det blev så "varmt" som minus sju grader mitt på dan idag, men nu dalar temperaturen igen.

Jag har frusit exakt hela dagen!!! Isch! Nästan lika mycket inomhus som utomhus... Och det är inte utan att jag undrar om jag kanske håller på att bli förkyld, eller så...? :-(~ Maken har varit det i några dar, så det vore ju inte konstigt om jag också blir det...

Men det vill jag inte!!! :-)

Och då tänker jag inte bli det heller!!! >:-D

Så för att avleda tankarna lite från kylan pillade jag vidare med mitt "väskbygge" för en stund sen.

Alltså!!! Jag tycker att detta fungerar så attans bra, så jag tror faktiskt inte jag bryr mej om att köpa någon riktigt fotoväska!?

Inte just nu iallafall. :-)



Observera nu; Inte ens jag är så underlig att jag traskar omkring med marschaller i väskan - men jag tänkte att alla nog vet på ett ungefär hur stor en dubbelpack sådana är...? :-)

Så de ska alltså ses som en måttstock (och definitivt inte som någon smygreklam för ICA...).

Marschallerna går lätt och ledigt ner i väskan, och det är heller inga problem att dra igen dragkedjan om dem. Därför kan vi dra följande slutsats:

Det går alldeles utmärkt att i denna väska också stoppa ner plånbok, mobiltelefon, nycklar och andra grejer man (förutom kameran!!) kan tänkas vilja ha med sej! Och kan man istället ha dessa prylar i jackfickorna, så ryms det rätt säkert ett teleobjektiv på denna plats!

Och nu när jag inte tänker hiva iväg en massa hundralappar på en fotoväska, så finns det istället ett visst ekonomiskt utrymme vad det gäller att börja planera just inköpet av ett ytterligare objektiv till kameran! :-)

Har kollat runt lite på Nätet efter ett sådant idag, men ännu så länge vet jag inte exakt vad jag ska ha så jag återkommer om den saken så småningom...

Trevlig kväll! :-)

/AnnaKK

PS! En sak till förresten! Ingen kan ju ens ana att det är kamerautrustning i denna väska, så risken att man ska bli rånad på den är förmodligen mindre än om man har en fotoväska som formligen skriker "innehåller värdeprylar"!? När jag tänker så står jag dessutom lite lättare ut med färgen och mönstret! He! DS!





Kommentarer
Postat av: Nnika

Hehe, smart med "vanlig" väska ju.. :-) Och stor verkar den vara med.. nicka

Här har också varit ganska kallt idag..

Trevlig kväll själv!

2009-01-05 @ 16:03:02
URL: http://www.nnika.se/wp
Postat av: Fru Pusselbit

Det där var riktigt smart! Hoppas nu att du hittar det objektiv du vill ha till ett mycket bra pris!! =) Kram

2009-01-05 @ 16:44:53
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: carina

Smart du!!! jag är också på jakt efter objektiv men fy så dyra de är.................det retar mig jag har flera till den gamla systemkameran men de passar inte.

2009-01-05 @ 18:37:46
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Lena

Det var ju smart och man kan ju aldrig veta....rätt som det är kanske du har bruk för marsallerna också :D



Vad har du för kamera? Vi har funderat på en Nikon D90 men det får vänta lite. De är ju ganska dyra men har finesser som vi vill åt om vi nu ska köpa ny.



Ha en fin kväll!

2009-01-05 @ 19:51:43
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Måste säga att din egen uppfunna "fotoväska" ser väldigt smart och användar vänlig ut ;)Själv har jag en mindre och en större, den mindre rymmer kameran och ett objektiv och den större rymmer kameran och mina tre objektiv. Den sistnämnda är dock ganska klumpig, att gå längre sträckor med....



Här har det varit rejält kallt även idag, eftersom jag var ute och fota i -16 igår, så fick fingrarna vila idag. Däremot har jag suttit som en tok och fixat med bilder, som min son räddade från min kraschade dator, så glad!

2009-01-05 @ 20:33:07
URL: http://kimaneros.blogspot.com
Postat av: Malin B

Det blir så himla bra så! =)

I ärlighetens namn trodde jag först att marchallerna skulle användas i något fotoprojekt. ;)

2009-01-05 @ 20:38:30
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Bella

ASG! Jag undrade varför det var marschaller på bilden! Innan jag läste ordentligt d.v.s. ha ha..



Jag tycker det är helsmart vad du gjort- speciellt med risken för tjyvar också!



Ja- Jag är så nöjd, så nöjd med min lilla kamera...Känns faktiskt skönt att fotografera "ordentligt" genom en viewfinder istället för att glo på en jäkla skärm! Jag är nöjd...men jag vet att så fort jag lärt mig den här så kommer jag att börja sukta efter en uppgradering....men inte än!!



Kramar!!!!

2009-01-05 @ 20:51:25
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: elena cn

Men du har en liten kameraväska som själva kameran ligger i, eller hur? Det kan ju vara bra som skydd för nycklar, mobiler och marschaller:) Jag har INGET att stoppa kameran i:(

Och vem säger att man inte brukar gå med matschaller i väskan?? Det gjorde jag på Nyårsafton!!Hihi!!



Jag vill absolut ha ett macroobjektiv! Hur tror du det är att köpa begagnat? Har du någon erfarenhet av det??



Usch, här sitter jag med dubbla strumpor lååångt ifrån balkongdörren, men jag FRYSER!

Hoppas att du slipper förkylningen=)

VARMA kramar!

2009-01-05 @ 21:02:05
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: anki

listig du är :-) ska bli intressant att höra vilket objektiv du investerar i.



Väska måste jag ha, det blir nog en sån där dyr en ändå, har kollat runt på olika modeller men ingen faller mej i smaken riktigt, kan inte bära på en axel, dels kan det bli tungt och dels halkar skiten bara ner på armen på mej :-) ryggsäck blir för bökigt så det blir nog den man kan ha både fram och bak,, tvärsöver så att säga ligger remmen.



Här är det töväder,, ja, inte direkt så men det är på -7 så det känns som töväder :-) jag har också frusit hela dagen.



ha en skön kväll

2009-01-05 @ 22:13:18
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: whatthefuckdotcom

Jag blir alltid lika imponerad varje gång jag ser någon som tagit ett foto... av sin kamera, hahaha.. har du fler, eller är det magi ?

2009-01-06 @ 13:21:27
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: EvaLena Heinered

Hej Anna,



Snygg väska.

Helt i min stil.



Jag gör ungefär samma sak med min kamera.

Den ligger i ryggsäcken eller min handväska...och med kameror som både du och jag har så blir det modell stor.//EvaLena i Värmland

2009-01-08 @ 14:21:02
URL: http://heinered.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback