Torsdag...

Mindre än en vecka kvar tills syrran fyller 40! Och presenten är fortfarande ofixad... 

Så går det när man "smiter ifrån" sådant i samband med tidigarelagda kalas, och skjuter det där med presentöverräckelsen framför sej, för tids nog så kommer ju den verkliga födelsedagen ifatt en, så att säga, och det har den alltså verkligen börjat göra nu. <:-)

Så idag ska jag handla present! Var lugn kära syster - det kommer att ordna sej!!! Och jag vet t o m vad du ska få!!! :-D Däremot har jag ännu inte riktigt räknat ut hur du ska få den, men det blir väl antagligen via Posten i ett paket... :-)

-------------------



Denna glatt vinkande tomte fick jag syn på när jag var och dumpade av dottern vid tåget igår morse. Lång exponeringstid, så hans armrörelse också fastnade på bilden... :-)

Snett emot var det också juligt upplyst:



Det är nog tur att syrrans present inte ska skumpa genom hela halva södra Sverige i en post-diligens iallafall! Fast man kan väl inte vara helt säker på att de som hanterar paketen i dagens postväsende heller är så stötfria förstås... Men jag ska packa med omsorg och med åtskilliga lager mjukt nånting!!! :-)

/AnnaKK, som i detta nu (eller alldeles strax iallafall!) är på väg mot presentaffären!!!








Kommentarer
Postat av: paula

Hoppas du har hittat till present affären nu =) Ååå när jag ser dina underbara kort inser jag hur mkt jag vill ha en ny kamera... (undra om tomten är här å läser) Har ju en gammal gammal liten kamera bara å vill ha en stor systemkamera.. Men man kan inte få allt har ju nyss "fått" en husvagn. Men kanske om jag önskar mig det riktigt mkt kanske tomten tillåter mig att handla på mellandagsrean..



Visst blev rosetten stor men hon sa överdimmitionerad så jag gjorde bara som hon sa... Ha en bra kväll...

2009-12-03 @ 16:06:18
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Sickan

Vilka fina bilder du tagit i mörkret!

Kanon!

Ha det bra!

kram

2009-12-03 @ 17:05:27
URL: http://sickanochalltomkring.blogspot.com
Postat av: anki

hoppas du hittade en present och att du hittar emballage att packa ner den i :-)



frost här, men ingen sol idag, har kurat inne och donat lite.. dotra är sjuk så jag har passat upp på henne lite också mellan varven.. :-)



fina bilder, är så fint med kvälls bilder.....



ha en skön kväll

2009-12-03 @ 17:29:15
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Anki N

Så de e dax för syrran att bli stor. Fast ja hon är ju din storasyrra då. Det är en stor grej, den där 40-årsdagen. Minns den som igår, var de igår? ja kanske..hihi. Hoppas du finner något kul, nyttig o bra att ha till henne. Postskickande jo de e ett äventyr...oh lite närpirrande om de är ömtåliga saker. Himla fina tomtar du såg skulle vilja ha något på stallet, men har inget kul funnit. Ännu.

Nu ska jag vila mig en stund vid TV:en, undrar just om de finns något att se på.

Kramiz Anki N

2009-12-03 @ 19:16:44
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: annette

Att skicka med posten är spännande, har sett hur sorteringen går till och det förvånar mej att ngt kommer i helt skick, och det mesta gör ju faktiskt det.

Spännande att fota i mörker och testa detta med lite längre slutartider, tränade på det förra vintern, måste ta tag i det igen för det är riktigt kul.

Tamiflu med förlängd förbrukningstid tycker jag låter spännande, undrar hur dom skall göra med ommmärkningen, går ju inte att ta bort lappar på dessa förtryckta kartonger, så dom får väl klistra över. Detta är ngt för Sverker att ta upp i Plus;)))

Ha en skön fredag!



annette

2009-12-03 @ 19:41:48
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ninna

Jo, packa med omsorg.



"Ofixad", låter som ett Findus (katten)- uttryck:)

2009-12-03 @ 22:25:02
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Du som är så duktig på å fota skulle ju kunna göra en fin fotobok till din syster!!!

Jag försökte skicka några centimeter snö till dig men jag vet inte om det var nån som snodde den efter vägen ;)

2009-12-03 @ 22:33:08
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vilken otroligt snygg skyltning med diligensen. Vad är det för butik?

Snyggt fångad tomtevinkning. Det är så kul med bloggandet för man får se alla möjliga sorters julpynt. :)

Blomman hos mig kan jag faktiskt inte namnet på. Den växte vid en övergiven sommarstuga vid en sjö. Väldigt vacker och intensiv i sin färg men namn - nää.

Ha en fin fredag.

2009-12-03 @ 23:16:08
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback