Vad jag OGILLAR skolor!?!

Ska inte direkt skylla på lärarna - för de hamnar ju alltid i skottlinjen, och säger ju sej alltid vara alldeles oskyldiga... ;-)

Men SCHEMALÄGGAREN som har (eller rättare sagt INTE har) gjort min sons schema skulle jag vilja ha ett snack med! Här, nu, genast, rätt upp och ner!!! Den varelsen måste vara fullständigt inkompetent!?! (Kan det vara en DATOR, tro!?! Hm...).

Efter två skolveckor fanns det inte något ordentligt schema - och idag har de fått nytt schema två gånger... Sonen och hans klasskamrater vet alltså inte från dag till dag vad som gäller, och knappt ens från timme till timme!?! Hur många nya scheman kommer de att få i morgon??? >:-[

Enligt schemat från förra veckan hade sonen bara ett pass samhällskunskap i eftermiddag. Huruvida han, enligt dagens nya scheman, borde ha infunnit sej tidigare till någon annan lektion har jag över huvudtaget inte orkat kolla upp än...

Men iallafall... Eftersom bussarna stämmer så dåligt med skoltiderna ställer jag upp och skjutsar, men idag var det helt i onödan visade det sej. Samhällskunskapslektionen var inställd... Gaaahhh!!! Kan man skicka bensinräkningen till rektorn???

Den bästa skolan är för övrigt den man slipper gå på - t ex Växjö Universitet, som antagligen har höstterminstart idag. :-) För ett år sen var jag på väg dit för att läsa fortsättningskurs i historia - men snubblade över mitt jobb i exakt samma veva... Och jag har inte ångrat en sekund att jag valde det istället för att plugga mer!!!

Inte för att det är nåt fel med universitetsstudier - det passar bara inte mej... Varken då, tidigare eller nu!

Jag tänker aldrig bli utbildad! Den bästa ursäkt man kan ha i ALLA lägen är nämligen att man bara är inbillad... ;-D



/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: anki

jösses vilket strul! Går väl an om man bor i närheten av skolan och har gång avstånd och inte är beroende av bussar etc. Nä, dom måste nog bestämma sej hur schemat ska se ut och inte ställa in lektioner hipp som happ.. irriterande :-(

2008-09-02 @ 09:53:42
URL: http://www.coffeebreak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback