Om man nu inte lyckas få med sej...

...nån dödligt giftig svamp hem bland kantarellerna - så kan man riskera livet på andra vis när man vistas i skog och mark! Så här till exempel... (Host!).

Och nu är jag inte längre så säker på att det var ett rådjur som tog en tugga på denna svamp... Kolla här:


Hupp!!! 8-/

Det där hålet har ett (eller flera!?) VILDSVIN bökat upp! Och inte för så värst länge sen...

/AnnaKK, som även har varit INNE i en kohage - men de fotona visar jag nog en annan dag! :-) Jag kan bara konstatera att jag numera har lite större förståelse för krigskorrespondenter och andra personer som utsätter sej för livsfara varje dag i jobbet! ;-D




Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Vildsvin är söta små "kryp" som jag faktiskt saknar efter att ha flytt Skåne. Här uppe anser de att de har "problem med vilt" och gärna då vildsvin, men jag hävdar att de då aldrig varit i Skåne och speciellt de centrala delarna. Där möter man ju vildsvin varenda skogspass med vovven..



För övrigt har vi varit med om att ett vildsvin sprungit i full kareta rakt in i sidan på bilen. Lämnade en fin "liten" bula i sidan och i bilen satt vi och vågade inte ur och kolla läget. Efter en stund verkade svinet ha återhämtat sig efter hjärnskakningen (?) och lommade iväg med sina polare. Det var onekligen spännande..



Damn. Jag saknar djurlivet där nere...

2008-09-13 @ 19:42:13
URL: http://dysnomias.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback