Idag ska JAG vara med på bild!

Eller min vänstra fot, iallafall... ;-)


Jag har aldrig vrickat varken den eller den andra foten (Japp, jag har två! ;-) Ännu så länge åtmistone, är det kanske bäst att tillägga...) förut nångång - bara stukat dem (och inte båda samtidigt!) lätt nån gång då och då...

Och jag har nog fortfarande inte vrickat någon av dem, men den här vänstra åkte helt klart på en rejäl stukning igårkväll... AJ!!! <:-/

Jag var förstås ute med kameran när olyckan inträffade. Vilken farlig hobby man har, egentligen!?! Slog det mej i ungefär samma ögonblick som jag stöp i backen...! Skulle bara göra ett litet graciöst språng från en trillad granstam till stadiga marken - men marken var inte så stadig! 8-[ Och definitivt inte jag heller, som stod på öronen med buller och bång... Eller kanske inte - det hördes nog bara ett lätt krasande från min stackars vrist... Men det var ju illa nog! :-( Trodde faktiskt att jag bröt foten allra minst... Hm!

Och OM jag nu hade gjort det - och inte kunnat ta mej ut ur skogen för egen maskin - vad hade hänt då??? Jag är nämligen inte så bra på att varken tala om exakt vart jag går när jag ger mej iväg ut med kameran, eller på att ta med mej mobiltelefonen... <:-)


Jag får helt enkelt börja tänka lite mer på sånt där i fortsättningen!? Hm...


Eftersom foten gjorde ont även när jag vaknade och steg upp i morse, så undrade jag lite hur det skulle gå att jobba idag. Men det kan jag meddela har gått bra! Man har ju en arbetsplats där det finns gott om sjukvårdsväskor, så! ;-)


Funderade först på att leta fram bandage, och lägga ett stödförband... Men så kom jag på att det ligger en liten grej i lådan för "upphittade kvarglömda attiraljer" - nämligen det blåa vristskyddet (ja, inte vet jag vad det egentligen heter på fackspråk!?) som kan ses på bilden här ovan! Det har jag lånat - det gör mycket bättre nytta på min fot än i den där lådan!!! :-) Det är förstås inte i min storlek, men med strumpan under så tycker jag faktiskt att det känns som att det funkar och hjälper...? :-) (Och då ska man inte förringa betydelsen av en eventuell placebo-effekt! ;-D).

Ja, ja...

Vad det var jag skulle fotografera i skogen???

Ingenting... <:-) Jag skulle bara ta en liten genväg! (Snacka om senväg!?!).

Men jag tog mej fram till slutmålet, trots allt, och tog några foton bland annat på det här:



/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: Lis

En ko? Jag är jättedålig på att gissa, men ett djur måste det i alla fall vara :)

2008-09-11 @ 13:57:50
URL: http://metrobloggen.se/lisfoto
Postat av: vivan

En apa???

Men kära nån...du måste ta med mobilen när du är ute på fotouppdrag...tänk vad som kan hända...



Kommer att hitta dig död och mumifierad inne i en djup skog...hm..nä..nu tar du med moben nästa gång...basta....kramiz:)

eller är det mulen på en kosa????

2008-09-11 @ 15:17:27
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Sandra

En ko tror jag faktiskt också att det är...

2008-09-11 @ 15:28:28
URL: http://frokensandra.blogspot.com
Postat av: paula

Hallå där ta med mobilen nästa gång. Trygghet både för dig och andra.

Men det måste ju vara en ko med halsband eller möjligtvis en maggördel (hur stavas det då?)

2008-09-11 @ 17:24:01
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Det gör verkligen ont att stuka foten också.

Och ja, det kan ibland vara lite riskabelt att vara ute i skog och mark med kameran ;-)

Och lite läskigt är det nog att tänka på att om du gjort dig så illa att du inte kunna ta dig hem själv, och dessutom inte ha mobilen med.....

Vad hade hänt då...

Mobilen är bra och en trygghet att ha med sig överallt....och är en bra uppfinning.

Toppen med vristskyddet, och hoppas foten inte gör så aj,aj längre.

Ha en bra kväll

Kram





2008-09-11 @ 18:00:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Monkan

Å nej men stackare stackare! Krasande, det låter INTE bra, jag ryser bara jag hör det. Kanske... vore bra med ett besök till farbror doktorn?

2008-09-11 @ 21:43:55
URL: http://fotobunten.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Snacka om att göra allt för bra bilder, synd att du fann marken istället för bästa foto-objektet när du var ute. Pigga-på-dig-kram!

2008-09-12 @ 09:26:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Elena CN

En häst som skrattar!

Usch för stukade fötter. Som gammal basketspelare har jag stuket både höger och vänster fot vid oräkneliga tillfällen och det riktigt gjorde ont i mig när jag läste om din vurpa. Stödförband är både bra och skönt. Jag håller med de andra: TA MED MOBILEN! nästa gång.

2008-09-12 @ 18:03:26
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Evelyn, i hemmet

Farligt det där med att gå i skogen! Och det måste du väl förstå att mobilen ALLTID ska med om man ger sig ut på "okända" marker på egen hand. Skärpning! ;) Hoppas du blir bra fort!

Kram, kram!

2008-09-13 @ 11:49:02
URL: http://ihemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback