Gult är fult...

...brukade jag och mina kompisar rimma som barn...

Lustigt hur det där sitter i ännu!? Jag har åtminstone väldigt svårt för gula kläder, t ex... Och gul heminredning undviker jag till och med vid påsk...

Men löjligast av allt!?! Ett tag hade jag för mej att jag inte skulle ha några som helst gula blommor i min trädgård!!! För jag ville att allt i mina rabatter bara skulle gå i romantiskt blått och vitt och rosa... STÖN!

Nu var jag väl alldeles för lat för att verkligen genomföra den idéen. :-) Det är förresten mycket troligt att den stöp på maskrosorna!? För hur i all världen skulle jag ha lyckats bli av med alla dem - de är typ fler än grässtråna i gräsmattan!?!

Och jag orkade heller aldrig ta bort riktigt alla plantorna av den gula blomman här nedan, som jag just nu inte kommer på namnet på... Idag tycker jag de är FINA, och de växer nästan överallt i hela trädgården!!! :-)

image111

image112

/AnnaKK, som nu ska iväg och träffa en liten gäst-bloggare, som förhoppningsvis gör entré här i morgon! :-)


Kommentarer
Postat av: Kristina Andersson

Enda sättet att hålla gräsmattan grön är att låta svärmor plocka upp alla gula saker från roten! *fniss* Himla effektivt iallafall!!!

2008-05-22 @ 13:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback