Tips på ett lite småkul bildbehandlingsprogram!

Sitter som sagt vid datorn idag, och för en stund sen kikade jag igenom en mapp med gamla bilder. (Eller gamla och gamla - allt är ju relativt! De var från förra sommaren!).

Hittade den här bilden t ex:


Såna fotocollage går det att göra i bildbehandlingsprogrammet Picasa! :-)


Och man kan åstadkomma en hel del andra lite småroliga effekter också i det programmet - som dessutom är hur enkelt som helst att använda!

Om man är helt nybörjare på bildbehandling så rekommenderar jag absolut Picasa - inte så mycket för resultatet man uppnår, utan mer för att man kan få ett hum om vilka resultat man kan uppnå i ännu bättre program, sedan när man lärt sej lite mer! :-)

Bäst av allt är kanske att Picasa är helt gratis att ladda ner från nätet!? Så den som inte har något speciellt för sej idag, och blev lite sugen att testa detta, tycker jag ska surfa vidare till denna sida nu, och läsa lite mer om Picasa där! (Länk till stället där man laddar ner programmet finns förstås också där!).

Lycka till!!! :-)

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: Lisa

Svar: Tack så mycket!



Bra tips det där programmet också, kanske skulle testa någon dag...

2008-06-21 @ 13:46:21
URL: http://lilisas.blogg.se/
Postat av: Ella

SV: Tack så mycket! XD Kul att man kan associera till så myckt olika på en och samma bild. ^^,



Angående fågelbilden så ska jag testa lägga den i blå/rosa ton ^^, Lägger upp den versionen under dagen, eller ikväll. Men jag tror dock det blir svårt att få mer luft eftersom det inte finns mer yta att arbeta med =/

2008-06-21 @ 14:35:48
URL: http://candykiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback