Life gås on...



Jag lovade ju lite halvt om halvt i förmiddags att ge mej ut på gåsfotografering igen. :-)

Och det gick väl nästan bra, iallafall... Följde spåren på dammvallen, och till sist så - allra längst bort, som så ofta förr!



Men de har ju alltid så bråttom ner i vattnet - så fort de får syn på mej (och det får de alltid på långt-långt håll!) så plumsar de i! Och simmar sedan precis lagom långt bort för att de, ärligt sagt, ska vara skittråkiga att fotografera... :-(

Det drog ihop sej till regn också, så jag hade lite bråttom hem igen - därför blev det bara ett par bilder...





Den vita pilen på den här bilden markerar en unge som verkar ha ögoninflammation eller liknande. Det kunde jag se först här hemma i datorn när jag fick upp bilderna på helskärm... Och tyvärr har den det på båda ögonen... Hoppas det läker, och att det inte smittar till syskonen! Frågan är väl om ungen klarar av att äta ordentligt och så där, när den förmodligen inte ser så bra och kanske även har ont eller klåda...? Finns tyvärr inget BVC för de här föräldrarna att vända sej till när barnen inte är helt okej... :-(

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: Kristina Andersson

Jag anar att det bara är en tidsfråga innan fotografiskan kommer att frilansa som veterinär!?

Det finns ett gott hjärta!

2008-06-17 @ 15:17:02
Postat av: Ella

Naaaaw, så söta gåsungar! XD Och hoppas det inte är nån fara med stackars liten.

2008-06-17 @ 17:27:54
URL: http://candykiller.blogg.se/
Postat av: Jenny

Stackars gåsbebisen!

2008-06-17 @ 18:26:43
URL: http://wannabebullmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback