Snart...

...lär de äntligen vara borta, alla hiskeliga snövallar som inte minst de tappra rollatorförarna har fått kämpa sej fram mellan och över hela vintern...



Det är så skönt att snömängden nu krymper så mycket och fort, att man faktiskt ser en rejäl skillnad från dag till dag! :-) Lite synd bara att den ska försvinna på ett så skitigt vis... Snön är ju inte så vit längre, menar jag, utan mer åt det smutsgråbruna hållet...

Man kanske skulle önska sej bara lite-lite-lite till av sån där riktigt vit och fluffig nysnö!? Ja, alltså bara för att dölja det fula medans det försvinner helt och hållet!? Och leka lite i, förstås - en sista gång innan sommaren... :-)



Dessutom:

Tappade (och av mej upphittade) röda vantar gör sej väl tveklöst bäst mot en vit bakgrund...?



Eller??



By the way...

Jag har fått några postorderkataloger i brevlådan på sistone - med vår- och sommarkläder i... Det slog mej att jag faktiskt gillar höst- och vinterkläder mycket mer!?



Inget sommarlinne och inga sandaler i världen, slår en snövit teddypäls och ett par knallröda allvädersstövlar!! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Kryss i taket! För första gången i år har nattemperaturen hållit sig ovanför nollpunkten, i varje fall här på mina småländska breddgrader. Din önskan om lite nysnö kan tyvärr komma att uppfyllas redan i början av nästa vecka, då vintern annonserar ett tillfälligt(?) återbesök.

På tal om hundar så har Nalin Pekul i en debattartikel sagt att alla hundar betraktas av alla rättroende muslimer som orena. Motiveringen är att man kan bli sjuk av att umgås med hundar, bl a kan man bli blind om man får en hunds saliv i ögonen. Det är otroligt att en modern och upplyst person kan stå för sådana vidskepligheter.

I dag ska jag försöka ta mig tillsamman och äntligen tvätta bilen, vilket är minst sagt välbehövligt. Sällan har den varit så väl insaltad som denna vinter.

2010-03-18 @ 08:57:33
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Yvonne

http://tappadevantar.blogg.se/ Här är en rolig blogg! Det var ett tag sen jag kollade där...men du fick mig att minnas den igen! :) Tappade vantar går väl an, det är värre om man tappar humöret. Eller förståndet. Fast det är nog svårt att fota ;) Nu har jag också börjat glo ner i backen efter tappade saker... :D

2010-03-18 @ 10:01:35
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: SqZ

Great minds think alike som de säger :-)

2010-03-18 @ 10:24:18
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: Vicke

dom har inte haft det lätt den här vintern med sina rollatorer

2010-03-18 @ 10:57:22
URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
Postat av: mimmi

Jag håller med dig helt :)

jag har också sett hur de kämpar med att ta sig nån stans med sin rullator .. till slut så var det en som helt sonika gick rakt ut på vägen och sen gick hon där .. för där var det ju plogat och fint för alla bilar .. att det kom bilar bakom henne .. det tror jag inte hon märkte .. eller så tyckte hon att de kunde ta det lugnt och få åka bakom henne :D

Jag tror ... tror att jag har hittat ett litet vår tecken hemma hos mig .. jag skall lägga in det på datorn och ta fram ett förstorings glas och se om jag hade rätt :)

Den bilden på fisken!! den skulle jag gärna vilja se :)

kram

2010-03-18 @ 14:47:09
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Lisa

I stil med gatufoto nu månne? Jag gillar sista bilden på tjejen med röda stövlar. Hur tog du den. Var det på höften týp?

2010-03-18 @ 15:47:00
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback