Go´morron!! :-)

Som sagt var så blev det en hel del foton tagna i lördags, och ännu fler igår - men jag tror jag väntar lite med att visa något av dem... Har ju så mycket opublicerat från dagarna/veckorna dessförinnan. Som ett foto på nya ekorrmats-automaten, till exempel! :-)



Det var nån dag förra helgen som maken och jag slog våra kloka (?) huvuden samman och konstruerade denna mojäng, som i princip är kopierad från bild i Vivaras nätbutik. Funkar alldeles utmärkt! :-)

Iallafall bra mycket bättre än föregångaren, som kan ses i bilden nedan; receptboxen...



Detta foto:



...togs förförra lördagen när det var som allra mest snö här. Det är maken och hunden som letar efter marken. Borde förstås ha mätt snödjupet också när de ändå höll på, men det glömdes visst bort... Snön nådde iallafall över hundens rygg, kan vi ju konstatera, men hur hög han är vet jag faktiskt inte!? Och sen stod han knappast nere på marken heller, när jag tog fotot.

Som väl är så är det betydligt mindre snö nu - SKÖNT!!! :-)



Och studsmattan som jag trodde skulle braka ihop, ser ut att ha klarat sej! Det är bara en knapp decimeter snö kvar på den idag. Men jag skulle tro att den får följa med till återvinningsgården iallafall, nästa gång vi ska dit...

Vilket INTE blir idag! För idag ska jag fara & flänga omkring på femtielva andra ställen!! Skjutsa dottern till tåget vid halvelva, handla, gå på biblioteket, köra hem igen, köra och jobba, köra och hämta dottern vid tåget - och antagligen ytterligare något...!

Ha en fin dag!!! :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag får också den där känslan när jag är ute och går...som att jag svävar över marken. Och det gör jag ju...en halvmeter sådär, hu! Tjusigt ekorromat! Fast receptboxen var fiffig den med ;)

2010-03-08 @ 09:28:34
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: anki

nu är jag sur :-( du har ekorrar i ekorrmataren,, noll ekorrar här i våran... hmfr



kul att se att dom öppnar locket.. kanske någon kommer och testar våran också..



härliga bilder och jisses ja, vad snö ni också har haft, ja här ligger skiten kvar ännu... :-)



ha en skön dag.......

2010-03-08 @ 09:31:29
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: mimmi

härliga bilder men ingen behöver tvivla på vilken av dessa bilder som är min favorit :) det är så himla bra kort du får på den lilla spjuvern :)

vi har mycket snö kvar .. ja det såg du ju på bilden när man var ute och leta efter vår tecken förstås :)

Jag ser att blogg.se har lagt in att man måste skriva in bokstavar igen när man skall skriva en kommentar hos de som har blogg.se ..men för TUSAN kan de inte lägga in sånt som man kan se vad det är som skall skrivas in i ställer för den gröt som kommer fram nu. ibland för man skriva om flera gånger . för man ser ju inte vad som står.

2010-03-08 @ 11:03:03
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Jenny

Vilka foto!!

Dom "rödbröstade" var så kanonfina!



Och den där ekorren ja....KAN MAN ANNAT ÄN LE ÅT DEN SPJUVERN?

Måste vara härligt att vakna och se den rackarn där ute och följa hans upptåg där ute i "automaterna"...(:



Snyggt fotat alltihopa, som vanligt!

Kram, Jenny

(Som bara ska och ska och ska och ska i dag och i morgon och nästa dag....Huh!)

2010-03-08 @ 12:32:23
URL: http://klipporochhav.blogspot.com/
Postat av: Lennart O

Du verkar ha en stressig dag idag! Här har solen nu kommit fram efter att ha lyst med sin frånvaro under

förmiddagen. Riktigt varmt och gott utefter söderväggen.

Såg att Eva Ström har både utslagna snödroppar och vintergäck i sin trädgård.

2010-03-08 @ 13:59:40
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Härligt med lite vår i luften!! Underbar bild på ekorren!! Själv har jag äntligen jobbat igen, trött men det är väl inte så konstigt..

2010-03-08 @ 18:26:43
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback