- 3,5 grader klockan 8.00


Det tycker jag känns helt okej - för årstiden iallafall. :-)

En annan morgon, för bara några dagar sen, var det närmare -15... Hur kan man ens få för sej att knata ut med kameran då?? Och medans det fortfarande var ganska mörkt, dessutom???

Jo... Man vill ju alltid fånga ljuset, ju! ;-)



I det här fallet från ljusslingan som hänger i fönsterna i vårt uterum... :-)

---------------

Aktuell morgontemperatur i Sälen känner jag inte till, men när vi hade telefonkontakt med dottern igårkväll så var den iallafall -22 grader. Brrrr! Hon ska tillbringa veckan där tillsammans med pojkvän och kompisar - och förhoppningsvis mestadels i skidbackarna, om det nu bara inte är alldeles för kallt för det...

Sonen åkte just iväg till skolan. Nu är hans sista jullov (under gymnasietiden iallafall) slut...!!! Och det är bara en termin kvar i skolan - sen har han klarat det som tedde sej nästan omöjligt för ett år sen. :-)

---------------

Från och med idag är det lite mer rutiner som gäller för mej också... Har ju inte jobbat så mycket de senaste månaderna, men nu blir det andra bullar! Något pass nästan varje dag kommer det att bli, och jag anar egentligen inga lediga dagar i rad igen förrän till påsk! Men det är ju å andra sidan inte mer än ett par timmar åt gången som jag jobbar, så tiden för foto och blogg kommer att finnas fortsättningsvis också. Så klart!!! :-)

Önskar alla en fin måndag och bra start på nya veckan!!!

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: Camilla ~ elmida.se

Här är det kallt, -20 *brrrrr*

Skulle gärna ha liiiiite varmare nu...

2010-01-11 @ 09:14:04
URL: http://elmida.se
Postat av: Lennart O

Morning! Här har vi minus 7 grader och sol. Ser ut att bli en fin vinterdag. Hoppas att ungdomarna får lite rimliga dagstemperaturer så att de får ett bra utbyte av fjällvistelsen.

2010-01-11 @ 09:39:08
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Jenny

Hej svejs!

Nu har jag läst ikapp i din blogg igen!

"Ligger ju lite på latsidan" vad det gäller bloggläsning för tillfället, för "latsidan" finns nämligen inte just nu i verkliga livet...Hehe!



Fullt upp med både det ena och andra!

Men jag kommer igen!!! Det ska bara lugna ner sej lite...



Underbara bilder på fåglar och ekorrar i alla fall, och även "skrotbilar"! (Kanske inte sonen din vill att man kallar det???? F´låt, Sonen!!!)



Härlig kreativitet i alla fall på Sonen din när han tappert fortsätter med sina elsladdar och annat!

Tycker han e jätteduktig!

(Min son sitter mestadels vid datorn och jag önskar att han ville gå ut och greja lite mer...Hur gör du??? Eller är det självvalt av Sonalyckan din? Haha!)



Hoppas det går bra för dej nu när du ska jobba lite mer i alla fall!

Ha det bäst och kram på dej!

Jenny

2010-01-11 @ 09:54:37
URL: http://kackeltillkaffet.blogspot.com/
Postat av: Ragnvi

Önskar dig det samma! Här är sol idag! Otroligt! Och "bara" minus 13...fniss!

Kramen!

Ragnvi

2010-01-11 @ 10:35:48
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Här har vi bara - 5 idag, känns som rena värmeböljan!

Har varit ute med kameran, dock bara för att fota bilen för vi måste ju få ut den på blocket snart juh!



ha en bra dag!

2010-01-11 @ 10:50:00
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anki N

Lite skrytsamt kan jag säga: Här visade min termometer på +0,9 när jag gick ut på morgonen till stallet. De gör den fortfarande...oh jag njuter. Eller jag har inte tid att vara ute för jag jobbar idag, men planerar att få eftermiddagen med lite frihet o rida lite.....om + återstår.

De kan du hålla tummarna för....

Kramiz Anki N

2010-01-11 @ 13:26:15
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: anki

ja det är nästan töväder här också, -6, var ut på åkrarna med hundarna och det drar i från norr så det var lite kyligt men skööönt,, blev lite fågelfoto + ett par macro bilder. :-)



härligt att sonen har klarat gymnasiet, och vad fort det går.. :-) jo visst är det många bilar som man får riva i, dels är det för att märkesverkstäderna ska ha jobb och dels för att dom sätter i mer och mer grejor, databoxar etc.. saab bilarna är hopplösa att skruva med, trånga även dom samt databoxar.. :-) men nu har då dottern värme och naturligtvis så blir det mildare väder precis då..



solen är framme här liksom den blå himlen,, härligt är det



ha en skön dag

2010-01-11 @ 13:46:39
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Bella

Glad Måndag!

Vi har sisådär två grader varmt idag...men det blåser så in i helskotta så det känns mycket kallare!

Du kan inte tro så otroligt lycklig jag är över att få en ny kamera (eller jo...det kan du säkert förresten!)...Det ska bli så spännande! Jag hoppas, HOPPAS att den anländer innan helgen- Då jädrans ska jag ut på expedition!



Stora Kramar!!!!

2010-01-11 @ 14:39:23
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: mimmi

Då hade du det lite varmare än vad jag hade :) då var det 12 minus ..men sen under dagen gick det ner till 9 minus och jag kastade på mig ytter kläder och rusade ut på en foto promenad i värmen .. bara 9 minus ju .. och strålande sol .. underbart:)

mysiga bilder du fick får jag säga :) . får se om jag kan få med mig min dotter på en liten kvälls promenad .men hon har jobbat hela dagen så det är tveksamt ..men då kanske jag går ut själv .. för nu har jag fått blodat tand igen .. nu vill jag UT :)

kram

2010-01-11 @ 16:00:27
URL: http://mimmisfotosida.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback