Vilken OS-is...


Jag trodde det skulle funka lika bra som sist - att medaljerna skulle trilla in även om jag inte satt uppe och tittade på OS-sändningarna hela halva natten, utan gick och la mej som vanligt igårkväll...



Det såg ju så bra ut i både damernas och herrarnas sprintkvartsfinal, menar jag - som var det sista jag såg innan sängen kallade. Men de skulle väl ha haft Anja Pärson med i laget, kanske, för hur man gör när man flyger fram på skidorna visade hon ju med besked igårkväll! Jisses... 8-X

Jag gillar verkligen INTE störtlopp!!! >:-I

Och det var ju hur många som helst av damerna som föll i tävlingen, men när Anja hade passerat alla ställen som de hade vurpat på, och egentligen bara hade målgången kvar... Då flög plötsligt både hon och den så gott som säkra silvermedaljen mer eller mindre till skogs!!! Hua...

Dessutom gillar jag inte heller så värst att titta på damishockey (fast det hade varit superkul att själv spela lite!) - så det var nog tur ändå att jag sov i natt, och inte satt uppe och såg när damkronorna fick storstryk med våldsamma 13-1 mot Kanada... Hå-hå-ja-ja...

-------------------------

Nä, det roligaste som hände igår var faktiskt att dotterns pojkvän hade uppkörning, och klarade sitt körkort!!! GRATTIS Danne!!! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: anki

ja det var en rejäl vurpa hon gjorde Anja, vilken tur att hon klarade sej så bra som hon gjorde,, fasliga hastigheter dom kommer upp i..



gratulerar till körkortet, super kul,, en ny värld öppnar sej när dom väl fått det... om dom har egen bil förstås att tillgå :)



snöar här idag igen, tar aldrig slut,, så det är mulet och grått,, :)



var otäck olycka inte långt härifrån igår kväll, två bilar som frontal krockade,,otäckt,, 5 skadade och 4 fick klippas lös.. 2 eller 3 som kämpar för sitt liv,, jag var glad att dotra var hemma igår kväll annars har man fått panik rejält..



ha en skön dag

2010-02-18 @ 08:47:29
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lennart O

Kul för Danne. Grattis!!!!

I dag har jag gjort det som gamla gubbar inte ska göra - skottat garagetaket. Men det var nödvändigt om det nu ska komma tre dm snö till de närmaste dagarna. Försäkringsbolagen betalar inget vid ev skada, om platta garagetak inte varit skottade. Överstiger snödjupet på taket tre dm bör man skotta, säger Länsförsäkringar. Vilket nu är verkställt.

2010-02-18 @ 09:50:54
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Anki N

Uch ja det där var inte kul, jag tappade nästan andan, värre var att jag kände redan vid start, de här går åt he####. De borde inte fått köra utan rediga träningsåk, så de så. Tur dock att det gick bra frågan är om hon kan åka mer i OS?



Din korre han har fått fina medaljer. Vilken lyckos, undrar vem han norpat de av.



Grattis till dotterns pojkvän - körkort, de e stort.



Ha en bra dag.

Kramiz Anki N

2010-02-18 @ 10:34:17
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Ja, vi kan väl inte ta guld i alla grenar ;) Såg också Anjas vurpa, hu! Gjorde en egen förra fredan, men då bara en glidning ner från stående till marken och tog emot mig med ögonbrynet (hur det nu gick till, men nu har jag ett snyggt lila vänsteröga, om jag målar det högra lila också så är det ingen som märker nåt ;)

2010-02-18 @ 10:40:57
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Jag var glad jag inte tittade räckte att höra det på håll.. Tur det gick bra. Mannen tycker jag är hemma i onödan (tittar ju inte ens på OS..)Ha, ha

2010-02-18 @ 11:39:14
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Sickan

Anjas vurpa var rejäl. Tur att det gick bra!



Din bild är ju bara för bra!

Ha det gott!

2010-02-18 @ 12:19:22
URL: http://sickanochalltomkring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback