Söndag...




Foto från igår... Cirka 30 centimeter skapligt tung kramsnö fick vi levererat på ett dygn, så totalt har vi väl ett snödjup på åtminstone 50 cm - om inte mer. Fast eländet sjunker ju ihop rätt bra när det är så milt som det är. Uppemot två plusgrader var det mitt på dan igår, minsann.

Idag ska vi också skotta snö... Fast inte så mycket från marken, utan en bit upp istället... Kanske kan bli riktigt spännande!? Hm... <:-)

Förmodligen var det även spännande i natt, när det närmade sej mål för herr-skiathlonerna i Vancover - jag sov ju då, så klart... Men vaknade till klockradion 05.55, lagom till att få höra nyheten att Marcus Hellner vunnit guldet och Johan Olsson bronset. :-)



Trevlig söndag på er, allihopa!! :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Alltid trevligt med lite oväntade OS-medaljer.

Här har det kommit ytterligare ca 7-8 cm snö i natt. Och knappast något blidväder, just nu minus 10 grader C. I dag skottade jag min snö medan grannarna fortfarande sov sin skönhetssömn. Dessvärre lovar SMHI mer snö redan i morgon. Ack,ack.

2010-02-21 @ 08:57:20
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: anki

ja ni har då fått rejält med snö, här är det -16 och blåser,, snön yr.. det snöar också lite ser jag nu.. vi har 1 - 1,5 meter med snö på taken.. isch och fy, bara hoppas taken håller....här är det i alla fall kall och lätt snö som kommer men drivorna blir hårda av vinden..



ja visst är det kul när Sverige tar några medaljer.. har fortfarande inte kollat nått på OS ..



:-) ha en skön skottar dag... en bit upp

2010-02-21 @ 09:42:48
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: annette

God Morgon!

Så Du har hittat ut trots all snö, här har det varit upphåll några timmar under sennatten, men nu är det på gång igen. Ni har lite tö, men vi har snöfall och just nu 14 grader kallt, hur det går ihop vet i sjutton.

Medaljer vi fick när vi sov var oväntade och väldigt roliga, vilka härliga killar vi har, så naturligt glada, inget konstigt där inte. Dom bara körde på och gjorde så himla bra.

Ta det nu lugnt med snöskottandet på hög höjd, vill gärna ha Dej hel!



annette

2010-02-21 @ 09:47:31
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: paula

Här har det snöat sen i onsdags inte mycket till uppehåll kanske bar någon timme... Skotta på taket ja det kan behövas. Här har det kommit lätt snö som tur är... Det bara yr blåser å snöar...



Hoppas det går bra att skotta snön... Kram kram

2010-02-21 @ 10:59:40
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Man slipper skotta när man bor i lägenhet! Fast sambon har skottat balkongen..så han har en gång ut till rökrutan :D Jag sov inte igår kväll utan det var vaaaansinnigt spännande när det närmade sig mål för svenskarna! :) Så gullig vovven är i mössan...funderar på att virka en mini-variant av den ;) Skott on!! Kram! (här är sol och -13...)

2010-02-21 @ 12:08:34
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Anki N

Den OS jycken var sötas av alla symboler för OS jag sett hittils. ler.

Skotta från tak, här har snön rasat med jämna mellanrum men igår såg vi att mellan husen där vi har altan, låg fasligt mycket så vi tog en lång stege som skottare...smart o snabbt gick de!!

Vi har annas inga plattare tak, men jag har skådat en granne idag o tjoat lite på honom när skottade sitt uterumstak. Uch jag är så trött på all snö nu. Vi har fått massor sista dygnen, så blåst där till. Men vi har hela tiden haft minusgrader. Ingent milt här inte.

Skotta på nu!!!!!! De e väl vad folk i hus roar sig med alltra mest dessa dagar.

Kramiz Anki N

2010-02-21 @ 13:48:03
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Lizaloop

Ja jäklar vad ni fått snö!

2010-02-21 @ 14:14:14
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Therése

så skönt att det inte bara är jag som sover mig igenom alla medaljer :-) jag vet inte om jag vågar sova i natt, då missar jag väl ännu mer.... Sååå roliga bilder du har, den där med hunden är ju klockren :-D

2010-02-21 @ 18:27:22
URL: http://www.vilja-vara-med.blogspot.se
Postat av: Nollan

En del snö föll det här också under gårdagen. När jag i går kväll skulle hem från en kompis tog det dryg två timmar istället för en halv, och jag höll på att frysa ihjäl på kuppen. Och klockan hann bli mitt i natten, men orkade ändå inte titta på skidorna när jag väl var hemma. Men sjutton vad duktiga de är!

2010-02-21 @ 18:38:54
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback