Onsdag...

Ska nog fotografera tulpaner idag. :-) Dottern fick en bukett i torsdags och nu hänger blommorna så där skönt över vasens kant, fullt utslagna och i stadiet precis innan kronbladen börjar drössla av dem... Tjusigt - tjusigt!!!

Tog en hel del foton på tulpanerna i helgen också, och några av dem finns på Bildvild-bloggen nu.



Tidigare i morse såg det ut som om det skulle kunna bli ganska fint väder idag, men nu tycks det ha ändrat sej...?

Undrar förresten om jag inte hörde nåt härmodagen om att det rent av skulle kunna bli snö idag!? Irk... Jag har ju inte ens skottat klart efter förra veckans hiskeliga snöfall!! Hade exempelvis tills igår bara grävt fram ena soptunnan ur en jättedriva - den andra lät jag vara eftersom jag ändå inte hade något att slänga i den (deponi och tidningar) och inte trodde det var tömningsdags redan... Men det var det visst! 8-X Rätt som det var igår förmiddags kom sopbilen, och givetvis var det just den översnöade tunnan som sopgubben ville ha fatt i... Trodde aldrig han skulle ge sej på den, men han drog verkligen loss det stora klumpiga åbäket ur den djupa snödrivan (måste vara en stark karl!? :-D). Fast när han hade tömt tunnan ställde han inte tillbaka den i snön, utan placerade den aningens demonstrativt mitt på infarten... Och jag skämdes lite grann där jag stod och "smög" på honom bakom gardinen... <:-) Ehhh...

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Tulpaner är tacksamma fotoobjekt (och de klagar aldrig ;) även när de börjar bli lite vesna :D Ska genast kika in på Bildvild!! Snöhästar och sjöhästar, nästa uppdrag blir sjökor! :D Kram!!

2010-02-10 @ 10:25:26
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Här har vi inga problem med sopgubbar, vi har i stället en trevlig soptjej, som förgyller vår tillvaro varje gång hon kommer. Vi gubbar gör ju allt för att hon ska ha det så lindrigt som möjligt. Jag menar med snöskottning runt tunnorna och sådant!

2010-02-10 @ 13:10:12
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Jen

Ha ha! Blängde han ilsket också mot huset?

Nee, snön får gärna lugna ner sig och komma åter till november istället.

:D

2010-02-10 @ 17:32:48
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: mimmi

Ha ha . ja är det inte typisk . men varför skulle han ta just den tunnan .. du får väl skälla på honom ...nej gör inte det kom jag på ..det kan ju få förskräckliga konsekvenser .. tänk att ha soptunnor som inte blir tömd på ett bra tag ..hemska tanke. såg du om han tittade ilsket upp mot huset? i så fall är det nog bäst att inte visa sig för honom på ett tag ;)

Gissa vem som är TRÖTT nu :D inte lätt att gå upp så tidligt när man läggar sig klockan 2 på natten .. och så i 3 dager i sträck :D men det är värde det ;)

2010-02-10 @ 17:50:41
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: mimmi

Det låter väldigt intressant :) skall bli spännande att se vad de nu har hittat på hos dig :D jag väntar med spänning :D

kram

2010-02-10 @ 18:08:55
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: annette

Hi, hi skulle gärna velat se Dej gömd bakom gardinen när Du spanade in sopgubben;)

Skyll Du på en massa födelsedagar och annat som upptagit Din tid, finns ju viktigare saker än sopor;)

Viktigare måste ju vara att fotografera och bjuda oss på vackra bilder t.ex.



Ha en skön kväll!



annette

2010-02-10 @ 18:44:47
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback