Lördag...

Men för i h-vete!?! Hur mycket snö finns det??? Och hur mycket har tänkt trilla ner just här??

Klockan sex i morse var jag ute och skottade bort 1½ dm snö utanför dörren och fram till grinden - mest för att hunden över huvudtaget skulle kunna gå ut och morgonpinka...

Klockan sju fick jag för mej att jag skulle gå och hämta tidningen i postlådan ett hundratal meter bort. Då hade det kommit ytterligare minst 5 cm, och jag insåg att med 2 dm nysnö + den decimeter som kom igår och dessutom ingen plogning av vägen, så var sannolikheten för att vi skulle ha fått någon tidning så liten att det inte var värt att fylla skorna med snö för att gå och titta efter...

Nu har det gått en timme till, och det snöar allt jämt intensivt...

Lämplig syssla idag för den som mot förmodan inte ska hänga på snöskyffeln: Virka en OS-mössa!!!

Eller dra täcket över huvudet och dröm om en bättre årstid... <:-)



/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: annette

Ja, man kan ju börja undra, har nu sprungit tre ggr fram och åter från tvättstugan, mina fotspår är borta mellan varje gång plus en dm till vid varje sväng;)

Har hamnat i ett läge där jag bara skrattar åt eländet, fast här har vi en klar fördel mot Er, vi har ca 10 grader kall í blåsten, så snön är inte så tung att få bort.

Tror det blir en dag med en bok kanske under täcket bara alla "måsten" är klara.



Ha det så bra det går att ha!



annette

2010-02-20 @ 08:56:11
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: anki

eller så kan man köra skallen i en snödriva,.. ;-)



ja här snöar det på tvären idag, vräker ner, vi har nog fått en 3 dm sedan igår,, och gårdsplanen är oplogad här, blev inget plogat för sambon igår :-) men idag måste han nog ut...



ja det här är bara ett snöoväder, ett till väntas senare idag samt till veckan ska det komma ett par stycken.. det räcker nu... faktiskt..



ha en skön lördag

2010-02-20 @ 09:36:24
URL: http://www.engstromsfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback