Den lille akrobaten...

...trillade NÄSTAN ner från maten!!!



Kan nån fatta hur "korren" lyckades kasta upp tassarna igen, och få tag i kanten på mathon??? Jag var helt säker på att jag skulle få ett komplett fall ner till marken i denna seriebildstagning - men icke! :-D

Det är så jag börjar undra om dessa djur verkligen KAN trilla ner - på riktigt, alltså??? Kanske är det så finurligt uträknat att även OM de trillar ner från ett träd eller nåt, så övergår fallet den sista biten ner till marken i ett hopp med mjuk och graciös landning?? Så de inte slår sej. :-)

Man kan ju önska att det är så iallafall... :-)

Synd bara att de så sällan hoppar över bilarna, när de vistas ute i trafiken... De flesta döda ekorrar som jag har sett, har ju uppenbart hoppat under dem... :-/

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: mimmi

Ja jösses .. de är verkligen akrobater :) hm .. vad skall jag då hitta på att lägga in !! Det blir ju väldigt svårt att slå detta :D

Kommer dina också vid samma tidspunkt jämt..så där okristligt tidligt på morgonen ..redan vid halv nio tiden ? :)

2010-02-09 @ 17:19:12
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Yvonne

Jag har inte ens sett en död ekorre på eeevigheter (och det är ju bra iofs ;)

2010-02-09 @ 17:43:36
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Den var nära ..så nära att jag inte kunde fota den med 70/300mm objektivet..det märkte jag igår ..utan jag satte på 18/200 igår kväll så jag skulle vara beredd ifall den skulle komma idag :) Den bilden vid fönstret . då är den lite mer en en meter bort bara..på de andra bilder är den 3 meter bort..så ja . jag har den stora lyckan att få den nära ...får se om den kommer i morgon .. i så fall får man ju snart ge den ett namn ;)

Nu ser du ... du fick mig att jobba lite extra ikväll med att lägga upp ännu ett inlägg ;)

2010-02-09 @ 17:59:01
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: annette

Konstigt att dom klarar av det, ser ju helt omöjligt ut egentligen, att dom inte klarar av trafiken beror kanske på att bilar och annat är så annorlunda och ofta halt och plant för dom att hoppa på.

Undrar hur det är med antalet ekorrar egentligen, undrar om dom minskar eller ökar, skall googla på det någon dag.



Ha det så skönt!



annette

2010-02-09 @ 18:59:38
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Charlotta

Kan det vara spindelmannens kusin "in disguise"?



Jag har aldrig sett en trafikdödad ekorre. Men har sett ett antal som katten fångat, oftast bara svansen kvar som bevis på mordet, men en gång lämnade katten sin trofé utanför trappan så alla sju flickorna som var på femårskalas hos oss fick se vad duktig kissen varit... <:o

2010-02-09 @ 19:25:55
URL: http://livetmedleran.blogg.se/
Postat av: Daniel

Tänk om vi oxå kunde landa lika graciöst!!

2010-02-09 @ 22:33:51
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: mimmi

Jaha .. nu har man ställt klockan på ringning halv åtta i morgon .. så man kan hinna dricka en kopp kaffe innan ekorren kommer ;)Det var lite jobbigt dessa två dager att bara hoppa direkt ur sängen .. leta fram kameran och så fota .. nu vill jag vakna och ha kaffe innan..men då kan jag ge mig tusan på att den INTE kommer i morgon ..bara för det :)

2010-02-09 @ 22:41:22
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Jenny

Hmmmm...Du får nog fånga in den rackarn och undersöka så den inte har ett par gömda vingar under frambenen....(:



Snacka om att du alltid lyckas fånga "rätt ögonblick"!

Jag är impad!!

(och så får du dessutom skärpa i dina bilder vilket jag numera tycks vara helt "befriad" ifrån...Grrr!)



Kram och ett Jätte- Grattis från mej om än lite försent!!

//Jenny

2010-02-10 @ 01:40:20
URL: http://kackeltillkaffet.blogspot.com/
Postat av: Lizaloop

Jag har då aldrig sett en ekorre trilla ner, fast skulle den göra det här så skulle den nog inte leva länge för både hunden och katterna sitter å lurar i bakhåll!!



*(*Husmusen levde inte så länge ;)*)*

2010-02-10 @ 09:28:24
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: anki

ja jag skulle tro att ekorrarna är lite som katterna i sin kropp och alltid landar på fötterna,, vår katt har ramlat från höga höjder några gånger men alltid klarat sej,, tror nog att ekorrarna också gör det, men det vore toppen om dom kunde hoppa över bilarna. :-)



grå dag här igen,, lite blå himmel ser jag så kanske solen kommer.. blir plogning för sambon,, snöade igår.. :-)



ha en skön dag

2010-02-10 @ 09:41:34
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Sandy

Du lyckades verkligen fånga en serie med underbara bilder där! Det gäller ju att hålla ögonen öppna efter krabater i snön, för växtlivet är föga inspirerande nu för tiden, likaså stadsbilder...men det är bara min åsikt, mång alyckas ju ändå få fina bilder, men jag längtar så till liiite vår nu!



Roliga att se på och väldigt söta, men jag kan aldrig låta bli att tycka att det är lite orättvist, eftersom de egentligen är trädboende söta råttor. Samma levnadsätt osv, men få människor stönar "ååååh" när de ser en råtta! hehe... Naturens lag antar jag ;)



Ha en go dag och lycka till med fotandet idag! /Sandy


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback