365 Foton 2010...


Uj... Nu har jag nästan glömt bort den här utmaningen - igen... Skärpning!!!

Det får bli åtminstone två teman på en gång! :-)



Ekorren har intagit bästa plats (tema nr 32) högt uppe i trädet - och nästan i jämnhöjd med mina köksfönster, så jag kan ta fina foton på den! :-)

Svartmesen består till stor del av fjädrar (tema nr 58) - men till ännu större del av ett ettrigt humör! Det brukar nämligen vara två svartmestar vid fågelmaten, och när de inte äter så slåss de med varann... <:-)

Slänger in ett tredje tema också, förresten! Det som har nummer 312, och rätt och slätt heter tre:



Tre tallar i skymningen för ungefär tre veckor sedan... :-) Har ni märkt att både skymning och gryning är på helt andra tider nu - dagarna har verkligen blivit längre och ljusare!!! :-)

/AnnaKK












Kommentarer
Postat av: mimmi

Godmorgon :) men va bra att ekorren har hittat en bra plats :) hoppas den sätter sig där mer . att det har blivit ljusare ..det har man märkt ..idag b.l.a .. för nu kom jag upp innan klockan ringde... nu skall jag iväg och kolla efter ekorren :) Det var ju jätte fina bilder du har idag ... också :)

kram

2010-02-12 @ 08:42:11
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: mimmi

Vill bara uppdaterar dig om att ingen ekorre har kommit hit idag ... får hoppas att du har haft bättre tur än vad jag har haft :)

2010-02-12 @ 09:45:50
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Yvonne

Härliga bilder! Och en mamma-pappa-barn-tall-bild! ;) Mesar som slåss är nog inte så ovanlig syn...de håller sig iaf varma på det sättet! :D

2010-02-12 @ 10:44:08
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Tezzie

Vilken gullig ekorre! O gillar grymt fotot på tallarna...(passar ju att du har dom i samma inlägg...då ekorr'n hoppade från tallegren...eller hur går sången? ;D)

2010-02-13 @ 09:18:07
URL: http://napp-365.blogspot.com/
Postat av: Charlotta

Ljuset ja! Det är så skönt att kunna se marken framför fötterna när man går ut på morgonen. Men det är ännu inte tillräckligt ljust för att kunna fota på eftermiddagarna - trots all den vita snön. Jag anar en dragning åt ljus även i dina bilder. Det blir väldigt effektfull med t ex den färgstarka ekorren mot den urvattnade ljusa bakgrunden. Alltid vackra foton hos dig, men roligt att följa fotografens utveckling och exprimenterande. :)

2010-02-13 @ 17:41:09
URL: http://livetmedleran.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback