Lite av varje... :-)

Hejsan igen!

Har tillbringat större delen av dagen ute i trädgården - fast kan dessvärre inte påstå att "vårbruket" nu är överstökat. Men tillstökat är det iallafall, så nu har jag att göra en bra stund till (läs flera dagar...) med att plantera om växter som jag fick för mej behövde delas och/eller flyttas. <:-)

------------------ 

Kommentar från inlägget innan:

Lennart O  En liten reflektion över din talande bild på mamman (?) och den lilla tjejen som tittar på blommorna. Kan du tänka dig en kille i samma ålder som intresserat följer med sin mamma för att köpa blommor?

Svar: Nä, för det där med vad små killar respektive små tjejer gör är förmodligen medfött - men med tiden lär sej åtminstone vissa vuxna män att följa med sina fruar till torget för att handla blommor. Men om det är en intressefråga vet i fåglarna... Jo, för husfridens skull, kanske!? :-D



Visst ser han närmast jätteglad ut!? ;-) Den andra karln håller masken bättre... Eller är det möjligtvis plånboken han håller hårt i!? 8-)

-----------------

Det blev några få foton redigerade i förmiddags också, förresten.



Att det bara KAN vara så SVÅRT att få en humla att bli bra på bild!?! Man tycker ju att de är stora och lunsiga och inte så där jättesnabba - men ta mej sjutton om det går att få dem skarpa för det!? Fast på detta fotot hade det nog gått, om jag bara hade valt några stegs mindre bländare så skärpedjupet hade blivit större...

Det är förresten inte helt enkelt att ta sej upp på en häst heller! :-D



Jag hamnade mitt i en hästhoppningstävling när jag var ute och "foto-körde" i söndags. :-)

Tog en hel massa foton under uppvärmningen, som var utanför ridhuset (själva tävlingen hölls inne i det, men där var det för skumt för att fota), och några blev riktigt bra. Men jag har (så klart...) inte hunnit redigera dem ännu... <:-I

Några som också tog en väldans massa foton var de här tonårstjejerna (fem stycken men bara två kameror!?) som uppehöll sej på torget i Älmhult en dag i slutet av förra veckan. De var så upptagna av att studera sina porträttbilder, att de knappast märkte att jag halade upp kompaktkameran. Om de ens såg att jag gick förbi dem!?



Ha en fin kväll! :-)

/AnnaKK









Kommentarer
Postat av: Ninna

Humlor blir nästan alltid bra på bild - de är så ulliga och söta.



Mannens min (hi!)...



Rolig bild där ryttaren använder stol för att ta sig upp i sadeln...:)

2010-04-14 @ 19:10:26
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Haha, jag gillar bilden på ryttaren. :)

Men du, nog tycker jag att din bild på humlan var fin. Kul också att se att scillan blommar hos dig. Här blommar krokusen för fullt, snödropparna är på G och scillan kommer så småningom.

Ha en fin kväll.

2010-04-14 @ 19:39:48
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: mimmi

Det var inget fel på din humla bild ju :) och bilden på hästen och den som hm .. försöker komma upp på den .. den var ju så himla bra :)

men min favorit ..det blir nog din svartvita bild med den äldre herre som följer med tätt bakom frugan :)

ha en fin kväll du med :)

kram

2010-04-14 @ 20:06:28
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: elena cn

Finfin bild på humlan,JUUUU!!! Jag tycker det är svårare att fånga fjärilar på bild...du försvinner så fort kameran är redo och jag börjar smyga närmare:(



Dottern och jag delar på hennes ihoptejpade plattång och den är ett fantastiskt redskap. Min frisyr håller sig i två dagar!!! Men jag får gå upp en halvtimme tidigare för att jobba på den:O



Imorgon bär det iväg till Finland med jobbet. Det blir studiebesök på en skola och lite kultur. Härligt att få en "lill-semester" med mina trevliga jobbarkompisar:)



....och så har jag spanat in alla konst-iga fåglar som finns på våra gårdar, men kameran har inte varit med ännu...det kommer så småningom.

2010-04-14 @ 22:58:32
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Humlor är rätt slöa..tror man..tills dom sätter fart till en annan blomma! Men din verkar vara en blom-kramare av stora mått! :)

2010-04-15 @ 00:30:52
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback