Ibland lyckas det ju...

...ganska bra. :-)



Men för det mesta ser det ut så här:



Swisch-swosch...! <:-)

----------------

Uttrycket myriader, förresten - det fattar jag nu vad det är kommet ifrån!!

Satt intill en myrstack en stund igårkväll, och försökte fota de små liven. Det var krångligt nog att bara välja ut vilken myra i vimlet man skulle försöka avporträttera, och när man väl hade bestämt sej så fanns den ju sällan kvar i fokus när det var dags att trycka av kameran - så på de flesta fotona hamnade skärpan på helt andra myror än dem jag egentligen var ute efter... 8-I

Två (av kanske tjugo) blev okej:





Konstigt egentligen att det inte heter att man är "stark som en myra"!? En björn ter ju sej nästan lite klen i jämförelse, sett till hur mycket de bär i förhållande till sin storlek alltså... :-)

"Flitig som en myra" är ju däremot ett klassiskt uttryck, men jag vet inte om de verkligen är så himla flitiga...? En och annan jobbar ju på med sitt barr-bärande och så där, men de allra flesta tycks ju bara irra omkring utan vare sej mål eller mening!?

/AnnaKK, med målsättningen att ägna eftermiddagen åt mer eller mindre meningsfulla hushållssysslor...



Uppdatering: Eftersom vissa tydligen inte kan se en myra utan att börja lalla på en viss visa... ;-)

Här är den! Så himla härlig!! :-D






Kommentarer
Postat av: engelsson

Myror redan..jag har inte sett några än..vete tusan om jag vågat mig så nära heller förresten.. Haha dina bilder påminner mig om den där gamla sången om myran som fajtades med en toy o förlorade..

2010-04-23 @ 13:32:26
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Yvonne

"Jag vill stämma upp min lyra, fast det är blott en gitarr och berätta om en myra som gick ut att leta barr.." Balladen om den kaxiga myran! :) Det borde bara vara att hålla ner kameran och trycka av en massa gånger så borde något bli bra! Ska prova! :)

2010-04-23 @ 14:13:55
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Men kors i taket .. vilka bra bilder på de stora stärka myror du har fått :) och inte hoppade de på dig heller? Man kan sitta länge och titta på dom och förvåna sig över vad de kan klara av ..men som sagt .. det gäller att inte komma för nära förstås :)

2010-04-23 @ 17:02:06
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Therése

först och främst så reagerade jag i morse på de där himla vackra flygbilderna på ekorrarna och tänkte "shit, hur lyckas du varje gång?", så jag måste säga att jag är glad att även du får kämpa lite ;-) Sen måste jag säga också att de där myrbilderna är hur fina som helst. Man kanske skulle leta reda på en myrstack(are)? Fast vågar man ligga i närheten av en sån egentligen? :-)

2010-04-23 @ 18:38:23
URL: http://www.vilja-vara.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback