Skit oxå! Vilket piss-väder... :-(

Ja, nog för att jag visste att regnet hängde i luften - men hunden behövde ut och röra på sej en sväng, så han och jag traskade iväg. Utan paraply - för solen sken ju just då!


Det gjorde den givetvis inte fem minuter senare, och det var som om himlen öppnade sej! Jädrar, så blöta vi blev båda två - och som vi SPRANG hemåt! (Så den dagliga motionen fick vi iallafall med råge...! Hm...).


Nå... Skam den som ger sej! :-) Nån timme senare var det återigen lite sol, fast då föredrog hunden allt att bli kvar inne - så jag tog kameran med mej ut en sväng istället! Kom inte ens utanför grinden förrän det började stänka... Suck! Men solen försvann inte helt, så jag slank in i uterummet och avvaktade där en stund. Passade på att ta detta foto då:



Regndroppar på fönsterrutans utsida, räcket till altanen samt några kaprifolblommor...

När det hade slutat regna (för den stunden...) så dröjde sej det mysiga ljuset kvar. Hittade ett par vissnande blommor som gjorde sej fint genom linsen:



Reflexerna i bakgrunden kommer från solbelysta regndroppar i gräs och grönska.

Ja, sen började det så klart regna igen... Dubbel-suck!!

---

För att det inte ska bli trippel-suck också, så ska jag avslöja en rolig nyhet!

Jag har fått Spotify på laptopen!!! :-D (Ja, ja... Men någon måste ju faktiskt vara sist med allt...!?).

Dottern installerade det åt mej igårkväll, så idag har jag lyssnat på en massa musik samtidigt som jag har stökat i köket - det blev faktiskt mycket roligare då! :-) Är till och med så gott som klar med sorterandet/rensandet - det återstår egentligen bara att hitta en plats för våffeljärnet... :-) Och så har maken ett smärre berg av både det ena och det andra, som han ska få ta och gå igenom ikväll... Det ligger förtillfället mitt på köksbordet... (Och nu var det nära att trippel-sucken kom iallafall - men jag bet av den! ;-) He!).


Nu skiner solen igen!!! :-)


/AnnaKK

 

 

 


Kommentarer
Postat av: mimmi

ha ha.. ja det är så himla typisk:) sol och man plockar med sig kameran.. öppnar dörren...himlen har öppnat sig och väter ner lite på backen..man ser lite längre bort....där är det lite blått ..solen kommer nog snart igen...det gör den...i 2 minuter:)

Du är inte sist med att få in det musik program på datorn... jag har det inte ...än...

Självklart måste din kära make ta hand om sina saker själv:) ..annars får man väl bara höra att man har lagt/gjort något fel med dom:)

Hoppas att solen var framme en lite längre stund hos dig nu så du kunde få komma ut igen:)

Det var fina höstbilder du har lagt upp:)den första..där ser man verkligen hur det bara öser ner:)

ha en fin torsdag:)

kram

2009-09-24 @ 16:10:08
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: mimmi

hm .. lilla jag igen :)

vi kan väl ta en liten tävling...om vem som får en kvällsbild först;) det behöver ju inte vara en från stan..man kan gå ut på tomten och se till att det är några ljus tända i fönsterna på huset..och så är det ju en klart fördel om det inte regnar förstås:D..

ja ja.. jag får se vad jag gör:)

2009-09-24 @ 16:12:19
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Jen

Ugh! Vilket väder. :/

Här skiner solen... :)

Men vad hjälper det när man är krasslig? :/

Det kunde lika gärna regna här,

så slipper jag ha ångest över att behöva vara inne.



Ha ha! Nee, du är absolut inte sist med Spotify.

Jag fick det idag. :)

2009-09-24 @ 16:51:28
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

ja men visst är det lite lustigt att jag som förespråkar ett icke dödande av djur,

accepterar mina brutala växter. :P

Men å andra sidan så anser jag det vara naturens gång.

Det är inte människans massproduktioner av kött,

som vi inte behöver för att överleva.

Hade jag däremot haft större exemplar som kräver större föda...

då sitter jag risigt till. :S

:P

2009-09-24 @ 16:53:55
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: carina

Men regnbilder är också fint, och den här sommaren har det ju blivit en hel del av den varan.

Den sista bilden är så fin med regnet i bakgrunden.

2009-09-24 @ 18:50:41
URL: http://sinneskatten.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Men här har det sooolat hela dan (fast blåst). Spotify? Laptop? Ingetdera har jag...har inte ens en radio nånstans :P Ljuset morgon och kväll är ju sååå fint ibland. Om man bara orkar masa sig ut...

2009-09-24 @ 19:22:31
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Du verkar ha haft samma väder som vi i Östergötland, det är väl nu det skall börja eländeshösten kanske!?

Men Du lyckades ju i alla fall fota lite vackra bilder, den vissna blomman är hur läcker som helst.

Att rensa köket skulle behövas här med, full och mer än fullt ptecis överallt, funderar skarpt på att bygga ngt i taket att hänga saker på;)

Källaren vore nog lättare att rensa, lite större grejor där, garaget börjar och bli fullt, men än så länge får bilen plats;)



Vi får hoppas på bra väder i helgen, tänkt jag skall fota lite höstliga träd då.



Ha en skön fredag!



annette

2009-09-24 @ 19:42:46
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Tänk att vissna blommor kan vara så vackra!! Och du... jag har inte spotify än heller. Här har det faktiskt hållt uppe större delen av dagen. Har precis kommit hem efter en liten cykeltur.

2009-09-24 @ 19:43:31
Postat av: Ingrid

Ursäkta, det var bara jag som hade lite för bråttom, glömde skriva vem jag var ;)

2009-09-24 @ 19:44:45
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: paula

Här kom en jätte regnskur vid halv åtta imorse sen har solen varit framme Men någon hade beställt blåst å det var inte lite det blåste hellér....

Härliga bilder (som alltid) hos dig.. Nä då sist är du inte jag har inte spotify ännu.... kram

2009-09-24 @ 20:33:03
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: mimmi

Vilken tur att du inte kunde;) för jag kom inte iväg jag heller:)

2009-09-24 @ 21:22:17
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: mimmi

vilken tur:) jag fick lite panik här..jag tänkte..tänk om hon nu hade varit ute och tagit kvälls kort..då vinner ju hon ..för jag kom ju inte iväg..men jag hade tänkt att fuska lite;) ta ett äldre kort:)

kram

2009-09-24 @ 21:25:39
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Flisan

Pissväder var ordet!

Men rackarns vilket grannt kort du fick där på den översta!

När skillnaden mellan regn och solsken tittar fram...den där korta, korta stunden.

Finns det något vackrare?



Kram, Flisan

Postat av: elena cn

Spotify! Nä du AnnaKK, du är inte sista med Spotify! JAG har minsann inga såna nymodigheter:)

Det var verkligen ett vackert ljus i den "efter-regnet" bild. Jag skulle ha gått ut med hela klassen till Parkleken men fick snällt stanna inne för det öste som mest precis när vi skulle gå. Vi fortsatte att "konstruera". Eleverna byggde hus av allt möjligt material som jag har. De kom riktigt igång och inredde med bord, soffor och tv-apparater som de skapade själva. Så roligt att se! Efter 10 arbetstimmar kom jag hem helt utmattad och med ont i ryggen. Att jag skulle ha gått på lilla dotterns föräldramöte hade jag helt glömt. Suck! Idag är jag hemma och sover ut. Nu får "gubbarna" ta hand om klassen. Är fortfarande arg...

Men du, grattis till AWARDEN!!!

Ikväll blir det fredagsmys till Idol:)

2009-09-25 @ 13:07:08
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback