På gång i helgen...



Nä, det är ingen som ska flytta - och faktiskt inte heller en utrensing till förmån för nån loppis eller så...

Men vi ska ju ha nytt kök, så nu har det gamla fått börja röra sej lite grann mot utgången...! Först och främst ska hörnskåpet väck! Uj, vad saker vi hade i det... <:-)

På det övre fotot kan ni se att det ligger en liten bräda på diagonalen. Exakt där ska det byggas upp en ny vägg, och det blir ett av helgens projekt. Sen ska helst alla skåpstommarna från IKEA sättas ihop så vi kan se att allt är helt och redigt...

Ja, kort sagt: Hörs jag inte av på några dagar nu, så vet ni vad jag har för mej! ;-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: mimmi

jisses..så rörigt;)

hur kan du stå ut med detta:D

och vad var det jag läste du hade skrivit inne hos Anki..Har du verkligen gjort en sån stor tabbe att dina kameror har hamnat långt bak så du inte kommer åt dom...tst..tst.. så får man ju inte göra:D

Ang mitt nya objektiv... DEt är kanske vanan som gör att jag känner mig missnöjd.. jag är ju van vid mitt 70/300 och det blir ju en stor skillnad.. jag hade INTE på auto:)

Jag får nog sätta på det igen och testa lite mer....kanske....

ha en fin lördagskväll..och om ni kan komma fram i köket..kanske det blir lite kaffe också:)

kram

2009-09-12 @ 22:01:05
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: annette

Här hinner man inte vara borta från bloggen mer än ett par dagar och så har Du under tiden köpt en ny kamera;)))

Kul tycker ju jag, och Du verkar redan ha fotat en del och fått en känsla av att Du verkligen tycker den är bra.

Det är ju bra att det byts modeller väldigt ofta egentligen, för då kan ju vi som tittar på andra delar av en kamera än pixlar göra lite fynd när modellerna är på väg ut.

Grattis till Ditt Kameraköp!!

Hoppas det går bra med köket nu i helgen, är ju massor att göra så jag förstår att Du tar bloggledigt.

Tittar under tiden på dom fina bilder jag missat!



Ha det!



annette

2009-09-12 @ 22:05:41
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anki N

Aha fler som jobbar fast de e helg o man kanske borde ligga på soffan - MEN, de e ju goare att få ett nytt kök!! Eller som våra hästar ett nytt stall. Ja så vi jobbar väl på då, både du o jag.

Kramiz Anki N

2009-09-12 @ 22:10:29
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: anki

Äntligen går det att kommentera här, försökte i går kväll men ERROR!!!



Jag tror köket blir toppen fint, är så nyfiken på resultatet sen......



ajdå, den var visst lite större än 450D:n då,,, men du får nog investera i en till fotoväska så småningom,, :-)

jag är sugen på en 500D pga att det går att filma med den,brukade filma småkrypen med kompakten och tänk att få filma med ett riktigt macro objketiv, jisses vad kul,, och jag tror storleken är som 450D, eller?



jag provade att hålla en Sony i handen, den var större och lite tyngre, är nog bildstabilisatorn som gör det,,, vill gärna kunna hålla med en hand när jag fotar macro i bland :-) ja en gång pratade jag i mobilen i vintras och stjärtmesen kom, 300mm objketivet så jag slängde upp kameran med en hand och fotade den vackra fåglen och fick EN bra bild.. :-)



nja porträttet på dottern var väl inte så bra, hade macrot på och jag hade behövt gått längre bort men svårt i ett kök..:-) sen blev det skugga av blixten, måste nog köpa en extern blixt snart så man kan rikta den åt ett annat håll :-) men motivet var väl godkänt tycker jag..



idag blå himmel och sol, får väl se hur länge det håller i sej,, :-)



ha en skön dag

2009-09-13 @ 08:46:02
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Jen

Ahh, äntligen det nya köket!

Härligt! :D

Ni har en del att pyssla med nu då. :P

Lycka till!

2009-09-13 @ 10:26:37
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback