Kvällens älg... :-)


Jag är verkligen DÅLIG på att få syn på älgar... <:-)

Trots att de är så stora, och ibland t o m står jättenära...

Men det är lugnt ändå! Är maken med så missar nämligen INTE han dem!! :-)

Inte ens när älgen är mer än hundra meter bort, och det knappt är mer än ett par öron som sticker upp ur slyet...

Den här nedan fick han "falkögonen" på när vi gick kvällspromenaden med hunden... :-)



Jag tog ganska många foton, men det var bara något enstaka som blev hyfsat skarpt...



Sen blev det "slagsmål" om kameran! ;-) Och maken tog både den och detta foto:



Resten av kvällen har jag ägnat åt att bland annat sukta efter denna nyhet: Canon EOS 7D!

Jag jublar dock inte över priset... :-/ Men kanske sjunker 40D och 50D rejält nu...?

Man kan ju alltid hoppas! :-) Det ska ju "liasom" först och främst bli råd till en ny köksinredning, ju... 

(Eller??? Det är onekligen roligare att fota än att skala potatis! 8-D Hm...).

Natti!!!

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Pialotta

Säkert ett äventyr att möta älg, men säkert svårt att komma nära oxså och få till foto.

Kamera.. du snackar om riktigt dyr kamera.. men visst kan man bara lyckas vinna på Triss, så allright;-)

Ha de fint.. drömma kan man alltid.

2009-09-02 @ 23:59:37
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: engelsson

Gott om älg där nu bor tydligen..kul..jag har haft en riktig närkontakt med en sån rackare när jag var 15..jag o pojkvännen var i skogen för o fotografera när en jätteälg korsar stigen en halvmeter framför oss.. Vi står lamslagna o bara glor o sen frågar vi varann..fotade du??neee dudå???neee..ingen av oss lyfte kamerorna som vi ju hade i händernaS



Neee inga mygg alls här uppe..bara nåt de kallar småsvidd..kan det vara knott??

2009-09-03 @ 07:09:05
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: anki

godmorgon, sovit på soffan och sitter här nu i ett tyst hus, dottern och sambon sover. :-)



blev ju riktigt bra bilder på älgen,, hm, det är farligt det där att låna ut kameran en gång så blir det fler gånger :-) du får sätta larm på den så maken inte smyger ut med den :-), nä, det är ju bara kul om man får samma intresse kanske...



Canon 7D, 19000:- småpotatis.. skojar,, den lär jag aldrig få råd med.. är sugen på en 500D men vi får väl se om man uppgraderar i år eller nästa år, det värsta är att dom kommer med nya modeller varje år och alltid något nytt på dessa som man blir sugen på... med tanke på att en annan bara är amatör så får man nog hålla sej till dom "billigare", drömmen vore om man fick en inkomst på sina bilder.. men med den konkurrens som är idag så är den risken liten.. :-( tyvärr.



Just nu vindstilla och soligt här, halv stormar på dagarna så det går inte att fota överhuvudtaget... stjärtmesarna är här och käkar rönnbär men ingen ide att försöka få bilder för dom är för högt upp i träden ändå..:-)



ha en skön dag

2009-09-03 @ 08:18:32
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Anki N

Älgar ståtliga djur, härligt att kunna fånga dem på bild. Va?! är det roligare att fota än att skala potatis. Du skojar...ler

Att drömma, spara o längta är ett bra sätt att få det man drömmer om, var sak i sin ordning, ja så får du kanske din drömkamera också tids nog. Jag är dålig på den biten o förstår inte så mycket om märke o annat du skriver om..****



Ha en skööööööön dag.

Kramiz Anki N

2009-09-03 @ 10:35:37
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Älgar finns det gott om här, under hösten hör det till ovanligheterna om jag inte ser en älg när jag kör till eller från jobbet!!

2009-09-03 @ 11:21:32
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: annette

Nu fick jag ju svar på min fråga om vilken kamera som är Din drömkamera, men jag undrar om älgbilderna hade blivit så mkt än dom här med den kameran, svårt detta med allt nytt som ideligen dyker upp på marknaden.



Köp Du köket först!



Ha Det!



annette

2009-09-03 @ 21:05:14
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Charlotta

Modiga du som vågar stå kvar och fota. Jag lider av älgskäck och hade kanske inte gjort i byxorna, men i alla fall lagt benen på ryggen :-S

2009-09-03 @ 21:57:26
URL: http://livetmedleran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback