Gu-u-u-u´, va´ mycke´ SAKER!?!

X-(~

Hittills i mitt liv har jag haft en föreställning om att källare är det värsta man kan ta i tu med när det gäller att röja bland sitt gamla skräp... Men nu vet i sjutton om jag inte har ändrat uppfattning, lite grann iallafall!?

De senaste dagarna har jag nämligen sorterat bland mina köksprylar. Nog för att köksutrymmena har varit betydligt mindre än våra källarutrymmen, men det allra mesta av det som har hamnat i källaren har ju redan fått stämpeln av "halvskräp" på sej - så då tycker jag inte det är så svårt, vid en eventuell utrensning, att komma fram till vad som ska sparas och vad som ska slängas av "den skiten"... >:-)

Det är mycket-mycket värre att sortera bland köksprylarna, måste jag säga! Särskilt som jag inbillade mej att jag inte alls skulle behöva sortera något, utan med lätthet skulle få in allt igen i de nya skåpen och lådorna...

Host, harkel...! Där nånstans har det uppenbarligen gått lite snett!?! Eller nåt...? <:-/

För även om skåpen och lådorna ÄR väldigt rymliga, så vill jag inte fylla dem till bredden! För då är man ju där igen, att man inte hittar någonting för att allting ligger underst... Nej, tack! Så ska jag INTE ha det mer!!!

Så nu sorterar jag, och försöker förmå mej själv att t o m vara så drastisk att jag direkt slänger bort saker som inte används eller rent av är sönder, UTAN att låta dem ta den vanliga omvägen om den där källaren... Hm!! <:-)

Vi får väl se hur det slutar, men förhoppningsvis kommer alla papperskassar med kasserade föremål iväg till Återvinningsgården på lördag - och jag hoppas innerligt att ingen snubblar över dem innan dess och bryter benen av sej eller så... För ner i källaren ska de som sagt var INTE! (Inte ens för tillfällig förvaring, för jag vet allt hur "tillfällig" sådan brukar ha en förmåga att bli! Fniss!!).

Från det ena till det andra!

I förrgår fick jag denna söta award från Kerstin!



Tusen tack!!! :-)

För övrigt undrar jag lite grann hur vädret har tänkt vara idag!? Det verkar aningens instabilt... Ena stunden regnar det, eller blåser... Nästa stund kan solen titta fram, så det ser riktigt fint ut! Men just nu verkar det vara något slags mittemellan-läge... Får se om det blir en sväng ut med kameran i eftermiddag!




Nähä... Nu pockar köket på lite uppmärksamhet igen... <:-)

Ha en fin dag allihopa!

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Hej på dig i slängartagen! Jisses vilka vackra foton på rosen o knoppen!

Hm....förstår vad du menar...vi MÅSTE börja röja vi också!

Kramen o lycka till!

Ragnvi

2009-09-24 @ 10:49:48
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: mimmi

inte lätt det där :) jag har flyttat 6 gånger under 5 år .så jag har fått utrensat ganska mycket men förste flytten då var det väldigt svårt att välja vad man skulle behålla och vilket som skulle slängas:)

Inte roligt att lägga in så det blir fullt till bredden igen och speciellt inte när det är nytt:)

Synd att du bor så långt bort ..annars skulle jag ha tagit med dig ut i stan;) för jag är inte blyg för att gå i stan och fota:)

Många tittar lite konstigt förstås..men det är många som också nickar igen kännande ..så man ser vilka som håller på med foto och inte:D

Efter att ha blivit upptäckt ..liggande...krypandes m.m så har jag nu mist min blyghet :)

kram



2009-09-24 @ 13:21:46
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: anki

det är konstigt det där att det hamnar en massa onödiga saker i köksskåp och lådor, har själv förvarings problem men även om jag rensar så har det mesta en förmåga att bli kvar ändå :-o



men det är skönt de gånger man tycker sej ha rensat, om inte annat sorterat och lagt sakerna tillrätta i lådor och skåp,, :-)



ja här har det regnat, var nog frost i morse, inte här på kullen men åkrarna var vita :-) är lite varmare här uppe mot skogen... men det är nog första frost natten i år här.. :-)



ha en skön fortsättning på dagen

2009-09-24 @ 14:09:08
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: anki

ja visst ja, grattis till awarden :-) du har nog en liten samling nog misstänker jag.. och du är värd varenda en...



ha det bra

2009-09-24 @ 14:10:01
URL: http://www.engstromsfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback