En dag försenad...

...men nu är det faktiskt fullt möjligt att tända det första ljuset i adventsljusstaken!

Fast jag har inte gjort det än, men lite senare ikväll så... :-) Mysigt!!!

Har stimmat omkring både här och där idag, och försökt fixa allt som inte blev gjort i helgen eftersom vi hade annat för oss då... (Läs kaklade köket).

Rivit fram en del befintligt julpynt, slängt bort sådant som visade sej vara trasigt (läs allt som hade belysning), samt varit och köpt en del nytt. Bland annat har jag jagat runt i flera stycken butiker efter något trevligt att dekorera köksfönstret med - och efter ljuslyktor att ha ute på balkongen! Till slut lyckades jag hitta både det ena och det andra - kanske visar foton så småningom, ifall nån vill se... :-)



Den här tomten/vätten köpte jag nångång efter jul ifjol, vill jag minnas, så den var inte ens uppackad ur sin påse - men nu har den äntligen kommit på sin rätta (?) plats!

Tänk att det är den första december imorgon... :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Kerstin

Klart att jag vill se vad du köpt. :)

Den där tomten var otroligt söt. Jag har också legat efter i pyntandet. I lördags lade maken in nytt golv i hallen så det blev inte mycket pyntande då. Man var ju mest i vägen. ;)

Men ljusstakar och stjärnor är uppackade och lyser så fint. Resten får komma eftersom.

Ha en fin tisdag.

2009-11-30 @ 22:42:19
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Sandy

Oaw vilken söt tomte!! Man ser ju såna i många olika tappningar, men denna med sina dinglande ben var bara för söt...ha det bra! Hälsningar Sandy

2009-12-01 @ 00:32:48
Postat av: Anki N

Gott att få saker o ting på plats. Söt tomte, gillar det där stuker bättre än de gamla vanliga.

Jag är lite salig idag jag.....ska se om jag får tid att berätta på bloggen under dagen.

Kramiz o ha en skön första december.

Anki N

2009-12-01 @ 09:14:53
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: SqZ

Vilken härlig tomte! :-)

2009-12-01 @ 20:41:20
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jättegullig liten tomte!

Kram, Jenny

2009-12-01 @ 23:29:22
URL: http://enterdelete.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback