06.52...

Jag var ju inte helt säker på att jag skulle vara "arbetsför" mer den här veckan efter gårdagens influensavaccination, men jag känner bara en lätt ömhet i armen. Dottern däremot blev SJUK av sprutan! Har både mått illa och fått huvudvärk... <:-I

Hur som helst... Innan besöket på vårdcentralen var jag och inhandlade lite attiraljer inför advent. Så igårkväll pyntade jag till köket en del. :-)



Ny vit vaxduk, långstjälkad julblomma i kruka (som jag tror blir rosa och vit när - om? - knoppen slår ut) och så en svart tomte!

Jag är inte så-å-å förtjust i rött julpynt - i så fall bara till själva julhelgen... :-)

Fast röda grytlappar har jag året runt! ;-) Och kaffet förvaras i en röd burk...



Här syns också lite grann av nya bänkskivan. Men framförallt hur jag har agerat inför valet av kakel! Host... "Kaklade" helt enkelt väggen med lite olika papper, för att få lite bättre grepp om hur det skulle kunna tänkas se ut med "den eller den sorten"...

Och det ser ju rätt jävligt ut, så därför ska vi inte ha kakel av den typen alls! :-D

Utan ett sånt här:



Och nu har klockan blivit 07.14 - bäst att jag publicerar detta inlägg innan hela dagen har gått!!!

Hm...

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Ulla

Idag ska jag ner till källaren och hämta upp stakarna. Inte för att sätta fram dem redan utan mer för att kontrollera om de fungerar eller inte.

Det brukar de göra, men man kan aldrig veta.

Ha en skön onsdag!

2009-11-25 @ 07:25:50
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: SqZ

Precis det där kaklet har svärföräldrarna i sitt kök. Mycket fint. Ett litet varningens ord bara- det är knepigt att torka av när det stänkt från t.ex en bubblig tomatgryta eller fett från stekpannan.

2009-11-25 @ 07:54:28
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: Lizaloop

ja så snyggt det kommer att bli med kaklet ni valt!! Tänkte samma som ovan, undra hur det är att torka, fast du är ju en hejare på städa så du är väl framme med trasan innan skiten fastnat!!!



Ha en fin dag!

2009-11-25 @ 08:56:03
Postat av: Anki N

Du vad fint ditt kök blir, jösses vad bänkskivorna blänker vackert. Papperna var ju lite roliga..hihi. Bra ide, sånt där är skitsvårt att välja men de ni valde var fina o diskreta.

Tack för dina rara ord hos mig, alltid kul när någon gillar de man gillar själv, alltså stil o så.

Jag är inte så där förtjust i vanliga tomtar, ja sånna där som funnits jämt. Jag gillar de nya lite annorlunda som typ den du köpt, tiden går o kanske förändras vi mycket med den. Men jag fick ju en jättestor tomte av mamma i den där paketen, ska försöka få upp honom på balken till ovanvåningen. De där förstod du nog inte - alltså jag kan inte förklara men kanske visa en bild tids nog...ler.

Ha en skön onsdag

Kramiz Anki N

2009-11-25 @ 09:06:33
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hihi, jag har också röda grytlappar! Jag fick dom av en kompis i julklapp för några år sen, det är vinflaskor och glas på! Dom är så bra, så de får vara framme jämt. Hm..kanske ska jag tvätta dom till jul så de blir fina :D

2009-11-25 @ 10:11:41
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: anki

lyckos som inte har så ont i armen, jag kunde inte ligga på vänster sida förrän lördag natt, tog sprutan förra onsdagen... åh så tråkigt att dottern blev sjuk av den.. men det går nog över fort



wow, vilket snyggt kök ni har fått till :-) härliga bänkskivor, glänser om dom,, kaklet blir nog snyggt också.. :-)



ha en skön dag

2009-11-25 @ 10:32:57
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Malin B

Jag gillar både ditt julpynt och kakel! =)

Hoppas att tösen piggar på sig snabbt igen.

2009-11-25 @ 11:14:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej AnnKK o tack för dina goa rader hos mig! I år blir det inte mycket pyntat här i skrutthuset...men sambon ska få äran att rota lite uppe på vinden o hämta ner ljusstakar o sånt....

Så himla fint ditt kök blir!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-25 @ 15:25:51
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ulla

Visst är det så...att Roger på RixMorronZoo är en antijulare. Han flyr till Thailand även i år.

Även mannen och jag ska på ett julbord i år. Med goda vänner på Lindelöv slott. Jag känner att jag kommer att ha höga förväntningar bara för att det är på ett slott

Ps. Det är så kul med dina kommentarer. De är alltid så långa Ds

2009-11-25 @ 17:34:02
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: annette

Synd om dottern som blev sjuk, men jag hoppas hon piggar på sig snabbt.

Gillar inte heller så mkt rött julpynt, byter ut lite bordstabletter från svart till rött i köket sedan lite rödvitrandiga ljus och någon tomte, räcker för mej;

Det kaklet gillar jag mkt, känns så livfullt på ngt sätt jämfört med ett helt slätt, blir skitsnyggt!



Ha en bra torsdag!



annette

2009-11-25 @ 18:59:45
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: ingrid

Det blir säkert jättebra, det är mycket man ska tänka på när man väljer inte helt enkelt alltid.. Ibland har jag låtit snygghet gått före det praktiska hmm det kan straffa sig..

2009-11-25 @ 21:04:57
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: mimmi

Hej :)

I AM BACK .. tror jag .. Himla så fint det såg ut i köket nu .. ja dina kakel var ju lite ovanliga ;) men bortsett från dom så var det kanon snyggt ju :)

Julpynt!! hm .. när tusan skall jag hinna med det .. ja ja .. om det kommer upp i mitten av decenber . så gör det ju det .. då har man ju en månad kvar med julpyntet kvar :)

ha en fin kväll

kram :)



2009-11-25 @ 21:50:57
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: elena cn

Åh, så fint det blir i erat kök!! En svart tomte!! Vad cooooolt:) min man suckaar för han är inte alls förtjust i att julen börjar så tidigt. Jag tar det lugnt i år. Mycket eller det lilla jag ska köpa i julkappsväg kommer jag tt göra för det mesta via nätet.



Vet du att jag har blivit lite småkär! Dottern vill se "New Moon" som är den andra filmen i Twilight sagan...den superpopulära ungdomsvampyrfilmen. Jag ska ju följa med så då måste jag naturligtvis se film nr.1. Ikväll satt jag där och tindra med ögonen och tyckte att huvudrollsinnehavaren var så söt. Tonåringen satt bara och skrattade åt mig när jag satt där och smålog. Så det kan gå:)



2009-11-25 @ 22:05:18
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: paula

God morgon bra val av kakel är säkert mer lättavtorkat än det du prövar idag hihi.

Läckert kök....

Nej , jag avstår inte bara för att jag är spruträdd, utan av helt andra skäl....

(tycker att alla får göra som dom vill. Ingen är bra eller dålig för det)



Ha en bra torsdag å hoppas att du inte fått några biverkningar å att dottern repat sig.. Kram kram

2009-11-26 @ 08:02:07
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Vad fint det blir i köket! Jag gillar ditt sätt att testa kakel. ;) Men det ni har valt är jättesnyggt. Jag stod faktiskt och tittade på sånt i svart men det blev till slut ett annat. Här har vi kommit i ordning i köket men fortfarande är det lite smått och gott som ska upp. Vill gärna ha det lite mer i ordning innan jag visar bilder. :)

Ha det gott.

2009-11-27 @ 00:25:17
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback