Go´dagens!!! :-)

När kvällen kom igår var jag faktiskt lite sliten... Så det blev inte så mycket sitta vid datorn av, faktiskt... Men det ska jag ta igen idag istället! :-)

Tandläkarbesöket gick bra - och sonen fixade själv att köra iväg med lackeringsobjektet:



Jag har i och för sej inga som helt problem att köra framåt med bilsläpen kopplad. Det har jag t o m gjort i si så där 100 knyck, och även lyckats fickparkera helt korrekt under samma tripp - enda problemet då var att jag inte hade märkt att släpen hängde efter bilen!!! Fråga inte mej vad jag har backspeglarna till... Host! (Och jag talar om det nu, eftersom det är så länge sen det hände att brottet vid det här laget förmodligen är preskriberat!) Men visst var det en himla tur att gatan jag fickparkerade på var helt tom på andra bilar... Annars vet i fåglarna hur det kunde ha slutat...! 8-X

Det jag egentligen skulle säga var att jag inte kan backa så bra med släp! <:-) Inte alls, egentligen - för allt bara knyter sej när jag försöker... Visserligen vet jag att jag då bara ska göra precis tvärtom - men det klarar jag uppenbarligen inte av!? Därför kör jag helst inte med släp. Punkt och slut! :-)

Dotterns skolarbete i form av inlämningsarbete om religion var hur som helst gårdagens stora pärs! Phu och pust!!! Men till sist kunde skrivaren spotta ur sej 18 (!!!) sidor, och det var nätt och jämt att häftapparaten mäktade med att fästa samman dem sen...!

Och därefter var det så SKÖNT att bara gå ut en stund i trädgården och ANDAS...! :-) Det hade kommit en regnskur tidigare på kvällen, och ni vet väl hur gott syrener luktar just en kväll efter regn!? Helt ljuvligt... Mmmmmm!!!!

Sen fick jag syn på en massa små sniglar (egentligen snäckor!) som regnet också hade lockat fram. Kunde inte låta bli att gå in och hämta kameran, och testa några motiv som jag sett bland annat här. Det är ju så fi-i-i-int med såna här små sniglar som kryper över blommor och andra söta saker!!!

Fast jag och min fotomodell fick så klart inte till det riktigt lika bra... <:-/




/AnnaKK







...




Kommentarer
Postat av: anki

Häriga bilder :-) jag älskar sniglar, dom är så himla häftiga.

jag har lyckats backa med släpvagen in på ett trångt stället, EN GÅNG! efter det har jag faktiskt inte testat, är sambon som kör med sånt. :-)



här stormade det igår, rejält så jag var inne hela dagen. Idag landade min kamera hos service verkstaden, nu går jag i spänd förväntan tills jag får tillbaka den...... håll tummarna att jag slipper vänta flera veckor......



ha en skön dag

2009-05-28 @ 10:27:05
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Maria Berg

Lite ord lek med snäckor. Tänk kan dom baka med sitt hus på släp? /MB

2009-05-28 @ 11:35:20
URL: http://alltkangronska.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Haha, ja vilka äventyr det kan bli med släp på bilden.

Snygg reg.skylt. ;)

Jättefina bilder och jag kan förstå att objekten börjar bli irriterade på alla fototokar som finns i vårt land. De får ju aldrig vara ifred. :)

Ha en fin dag.

2009-05-28 @ 11:45:33
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Anki N

Haha,,,ler lite för mig själv här. Så det finns fler som bara kan mästra ett släp framåt. Alltså jag drar både släp o husvagn, men när det drar ihop sig till att backa eller andra övningar - då är det stopp o Anki hon bara fnittrar. Slutar aldrig bra. Men jag har en liten trädgårdstraktor med släp, där övar jag, kan nästan..hihi

Vilka underbara bilder på snigeln!!!

Trött igår? Men var det inte i går du skulle öva "göra ingenting"?? Ha ha.

Kramiz Anki N

2009-05-28 @ 12:02:44
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: peter olofsson

Att då och då sätta sig ner och låta sig länkas vidare via sina tidigare "bloggkompisar" anser jag vara ett måste. Ja, faktiskt, för hur sk man annars kunna vidga sina vyer och få nya intryck/tankegångar.

Har haft ett lite längre "blogguppehåll" nu på en vecka(ler). Låter kanske inte som lång tid direkt, men för mig har det varit det. Personligen så skriver jag i första hand för att roa mig själv, ja jag vet att det låter lite konstigt, men självfallet så blir man glad när man får kommentarer runt det man visar eller skriver. Min blogg har bytt skepnad några gånger allt efter hur livet gestaltar sig och just nya intryck gör sig påminda.

Har faktiskt gjort tre inlägg idag, alla med humor som tema, svårt att se ibland, självklart, humor är olika från person till person men precis som med olika bloggar så är det variation i humorns som berikar.

Jag krånglar inte till det, skriver en kommentar på din fina och intressanta blogg, för att lämna ett avtryck att jag varit här och läst och just fått mig till livs lite nya "intryck"!

Kanske har vi mötts här i "bloggossfären" tidigare någon gång, men om vägarna möts ännu en gång så är det nog ingen skada skedd! torsdag idag, veckan närmar sig sitt slut, passar på att önska en trevlig helg!

Mvh ifrån Peter!

PS: Strunta i mitt sista inlägg, det om matematiken, det är en liten väl driven humorlinje som jag har, förstår självklart ingenting av det matematiska problemet(ler) Gör du?

2009-05-28 @ 13:18:59
URL: http://.oumberligating.blogspot.com
Postat av: peter olofsson

Länken ifrån mig fungerade inte, klantade till med en punkt för mycket! Ursäkta!

Mvh ifrån Oumberlige Peter!

2009-05-28 @ 13:21:34
URL: http://oumberligating.blogspot.com
Postat av: Jenny

Har du ingen stor äng, eller nåt som du kan sätta upp lite hinkar och koner på där du kan träna i smyg någon sen kväll???

Att backa med släp, alltså?



Jag är totalt vansinnig för jag GER mej inte!

Husvagn, hästsläp, balvagnar efter traktorer....ALLT vill jag prova!

Och inte sällan så går det som det går...Hehe!

Men Jag VILL, VILL, VILL kunna det perfekt!!!

Och jag VÄGRAR inse att det aldrig kommer att bli så....)-:



Kommer du ihåg den där reklamen som gick på tv för många år sedan?

Om den lille pojken som hotade att lägga sniglar på ögonen (???????) på dom som inte betalade tv-avgift?



Superfina kort, som alltid när fotografiskan är lös med sin kamera!

Kram, Jenny(-:

2009-05-29 @ 10:29:28
URL: http://itsmylife-j.blogspot.com/
Postat av: vivan

Tack för dagen storgarv...fnizz!!

Kramen!

2009-05-31 @ 23:27:04
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback