Foton från förra helgen...

Då var det betydligt trevligare väder än nu!

Och så vackert det var på stranden om kvällarna, strax innan solen gick ner... :-)
 


Vill tillbaka dit!!! :-)

(De här tre fotona kommer jag nog att visa igen sen, för vart och ett passar in på olika teman i 365-utmaningen).

Igår kväll var jag på fotbollsmatch igen. DamB-laget spelade, och dottern skulle bara göra ett inhopp "om det behövdes". Hon har så ont av sina söndertrampade stortånaglar, och borde egentligen inte spela alls. (Men hon VILL ju, och då går det ju inte att förbjuda henne precis... <:-/).

Inhoppet "behövdes" när det var en kvart kvar av matchen, och som den måltjuv hon är skulle hon spela på topp och förhoppningsvis kvittera bortalagets 1-0-ledning. Men det gick inte så bra... Istället gjorde motståndarna ett mål till, och dotterns högertå fick sej ännu en smäll. Suck! :-( Men det var droppen, tror jag, för efter matchen sa hon till tränaren att hon inte vill spela fler matcher förrän tån är okej igen - och eventuellt står hon över träningarna i nästa vecka.

En betydligt roligare sporthändelse var att Tre Kronor besegrade tjeckerna i hockey-VM senare igårkväll. Jag lyssnade på slutet av matchen på radion, efter att vi hade gått och lagt oss. :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: anki

härliga bilder :-) hm, billterrier? menar du pitbull? nä, stämmer inte alls med utseendet.. :-) en parson russell ja eller jackrussell kan ha alla möjliga storlekar tror jag, finns inga mått angivelser egentligen tror jag. Våra vänner som har Astrid en liten jackrussell hon är mindre än Irma, deras första jack russell var större än irma också det en tik så det varierar i storlek på dom, men när dom blir så stor som tintin så brukar dom heta parson russell... :-)



Tänkte köpa en klövjeväska till honom som han kan bära när jag går på byn, då får han jobba lite mer, man kan lägga i något lätt till en början och sen öka på, har hittat en billig för 80:- på teba's sida. :-)



ja mest päls på Irma, hon har verkligen tränat sina muskler, men en vet. som är till tycker hon är tjock,, men det tycker inte jag. vill inte dom mager så man ser revbena heller.. men dom har fri tillgång till mat båda pga tintins mage som krånglar om han inte får något i sej..



AJ AJ, inte kul med tårna på dottern, isch! jag hoppas dom läker fort,, :-) hälsa till henne..



ha en skön dag

2009-05-08 @ 09:53:44
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Malin B

Stackars tös!!! Klokt att låta den stackars tån bli BRA innan den ska utsättas för fotbollsplan igen.



Underbart vackra foton, inte konstigt att ni längtar tillbaka.

2009-05-08 @ 10:19:25
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Väldigt vackra foton, det nedersta var ju helt underbart!!

Ha en bra dag!

2009-05-08 @ 10:27:54
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilka OTROLIGT vackra bilder! Jag älskar det mittersta! Ljuset och färgerna...Ett perfekt foto!



Ang. bilen...Nej..Inte hyrbil men bytbil...GAH!



Kraaaam!

2009-05-08 @ 10:42:09
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: mimmi

underbara bilder..den med solnedgången och fåglen där ,den är nog min favorit utav dom:)

oj då . ja då är det kanske bäst att hon vilar tills den har läkt.

Jag tittade på "nästan" hela tredje perioden av ishockeyn ..det var faktiskt väldigt spännande:)

ha en bra dag ..om det nu går i detta hemska väder

kram

2009-05-08 @ 12:14:12
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Oj så fina bilder. Den nedersta - wooow!!! Sååå vacker. Gör en tavla av den. :)

Ha en fin helg.

2009-05-08 @ 12:36:51
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Annies Fotoblogg

Bilderna är underbara och jag förstår att du längtar tillbaka dit! :)



Tråkigt att hon inte kan spela på grund av stortån.

2009-05-08 @ 14:49:08
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Unita

Jag får instämma med föregående talare: wow vilka otroligt fina bilder!! Den nedersta är verkligen vacker! :)

2009-05-10 @ 16:38:23
URL: http://unita.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback