Måndag...



Vissa måndagar är på något vis mer måndagar än andra måndagar!? Och jag tycker att den här är en sådan...? Se-e-e-eg...

Men jag får kanske skylla mej själv, som rännde iväg till jobbet redan vid sju i morse!? Att vara "utschasad"  vid halvtio är ju lite onödigt ,om man betänker att jag lika gärna kunde ha börjat jobba till exempel klockan 13 istället! ;-)

Nåja... Jag har ju resten av dagen att vila upp mej på nu, så!

Räknade in två ekorrar vid fågelbordet i morse, men det blev ju så väldans många foton tagna på dem igår, så idag ska jag faktiskt låta dem vara ifred. :-)

Men eftersom det verkade vara en del som trodde att fotona på dem var tagna på nära håll så ska jag visa hur det egentligen gick till... Jag har stått i köksfönstret och haft  zoomobjektivet ställt på maximalt (200 mm) tele. Ekorrarna har befunnit sej på 10-15 meters avstånd, och de är INTE det minsta tama! Men efterhand har de iallafall vant sej vid ljuden från kameran, och sticker inte längre iväg på grund av dem. Öppnar jag däremot fönstret lite ofösiktigt, eller om någon i familjen skulle gå ut på tomten, så försvinner de med (nästan) blixtens hastighet upp i något träd. :-)




Gjorde lite fel när jag gjorde den här bilden, ser jag nu! Den beskurna skulle ju så klart ha varit lika stor som originalfotot!

Typ så här:



Det är såna här ingrepp i fotona som kräver en kamera med många pixlar och bra detaljåtergivning - kort sagt en systemkamera... I mer normala fotosituationer anser jag fortfarande att man klarar sej väldigt länge med en något så när avancerad kompaktkamera. :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Lizaloop

De är iallafall väldigt fina dina ekorrbilder!

Seegmåndag, tja kanske det, efter att ha varit ledig en vecka och börja jobba på måndag igen så känns det ju en aning segt, man hinner ju lata till sig ;)

2009-03-16 @ 11:21:38
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Gillar dina ekorrbilder, särskilt när vi inte får se en enda ekorre. :)

Ha en fin dag.

2009-03-16 @ 12:31:40
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: anki

härligt att se bilder på ekorrarna, zoom är bra, älskar mitt 70-300 mm och skulle gärna köpa mej ett 500 mm men det lär bara få bli drömmar det.. :-)



idag regnar det här så jag har varit inne och städat i sovrummet,, bytte t om gardiner där,, jag som avskyr sånt pyssel... men nu är det rent och luktar så gött.. :-)



du får ta och vila resten av dagen, en lite tupplur kanske :-)



ha det skönt

2009-03-16 @ 14:18:33
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: mimmi

jag älskar dina bilder på de små ekorrar:).så för min skull fick du gärna lägga upp fler:D

Hoppas du kom ihåg vad de sa till dig ..du skulle köpa med hem till dom:)

Ja många gånger så stressar man iväg till jobbet ..även om man inte hade behövt det ..ibland är det bra om man kan få njuta av en fin dag sen ..ibland är det dåligt om man inte känner att dagen är bra:)

2009-03-16 @ 14:33:33
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: cat

Tack för din kommentar hos mig.

Änderna jag fotograferade bor i en ankdamm där det finns bubblande vatten för att hålla vissa delar av den isfri.

Jag är lite avis på dig som kan fotografera ursöta ekorrar:) Dem ser jag aldrig till

2009-03-16 @ 15:12:24
URL: http://1bildibland.blogspot.com
Postat av: annette

Visst är det så som Du skriver om kameror, men det är kul att kunna beskära och fixa lite med bilderna!



annette

2009-03-16 @ 20:55:24
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jen

Ohh ja! Det var en seeeg måndag! :/

Men denna dagen verkar bli bättre. :)



Underbara bilder på söta djur. :D

2009-03-17 @ 10:19:55
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback