He-He! ;-)

annette  ([email protected]) om Lördag!:

Undrar vad det kan vara för "mystisk" utflykt, måste vara en mystisk för annars skulle kameran vara med;)

--------------------------

Annette är inne på rätt spår, får man ju säga - för:



Huruvida det är så "mystiskt" däremot, vet jag inte... Mer en logisk följd av det trädfällningsarbete vi gjorde i min pappas trädgård för två veckor sedan. <:-)

Och jag hade ju kompaktkameran med mej i handväskan, så det blev faktiskt ett (1!) foto idag trots allt! :-D

Men mest blev det att bära björkris! Phu!

Fyra smockfulla lass (på bilden är det knappt ens halvt lass på bilsläpen...) körde vi till tippen. Och det femte tog vi med oss hem - för det bestod av lite grövre grenar som ska bli ved, så vi inte ska behöva frysa nästa vinter heller... ;-)

Nu när jag har ångan uppe, så funderar jag starkt på att åka till jobbet redan ikväll och röja upp efter dagens matcher. Så där vid 19-tiden bör det kunna vara folktomt, så jag kan sätta igång... Vore så himla skönt att slippa göra det vid halvsju-sju i morgonbitti. :-)

Och en ledig förmiddag i morgon, skulle ju faktiskt kunna innebära en RIKTIG fotoutflykt DÅ!?!

Det skulle vara helt i min smak!!! :-D

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: anki

ja jisses vad ris ni fick ta reda på, aldrig fel att få ihop lite ved sånt får man aldrig för mycket av.. :-) se där ja, en kamera fick följa ändå..



vi har haft världens väder här idag, sol, blå himmel och det töar rejält, vägen är slaskig och vi får vara glada om vi kommer fram med bilen :-)



ja istapps bilderna blev ganska bra emellanåt, har ett helt gäng som ligger ... så man kan väl smyga in en och annan så småningom på bloggen igen.. idag inget fotande, kom en kompis ner och sen var denna dag över.. :-)



ha en skön kväll,,ja visst ja, städa i kväll och sovmorgon i morgon,,låter som en toppen idé :-)

2009-03-14 @ 16:52:27
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Anki N

Ett foto endå, ja det kunde man ju tro...ler

Vi har gjort ungefär samma här idag, men vi har en son hemma så jag slapp vara med - Tack!!!

Jag har motionerat mig själv o hundarna istället o dammsugaren med en stund.

Nu ska jag fortsättningsvis bara njuta av lördagskvällen. Ja de verkar skönare för din del att fixa jobbet i afton i stället för i morgon bitti. Så skulle jag med gjort - helt klart.



Anki N

2009-03-14 @ 17:00:41
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: annette

Så mystiskt var det;) Men bra att lillkameran fick följa med för vi vill ju se bilder!

Imorgon skall det visst bli bra väder på en del håll så jag skulle nog göra jobbet ikväll om jag vore Du och ha en fotodag, själv är jag optimist och laddar batteriet för fullt just nu;)

I min stad finns hur mycket gamla vackra tegelväggar som helst, och dom har konstigt nog blivit fler sedan kameran börjat få följa med ut mer och mer!

Ha en bra kväll! (efter jobbet)



annette

2009-03-14 @ 17:04:48
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Pialotta

Ta du kameran med dig och promenixa ut i det fina vädret i morgon då.. Här har faktiskt varit ganska så fint väder idag.. vi var en runda på stan och kollade på små barnkläder till Lillemannen.. så på torget och köpte frukt och grönt..riktigt nice att få ha mannen med sig för en gång skull.. inte ofta det händer och fötter;-)

Att röja upp det där ger träning för både armar och ben, men fint med lite ved hem till stugan då..

ha de gott.. snart ska jag greppa micken.. ska du?

2009-03-14 @ 18:39:04
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: mimmi

ja där ser man :) du lurade nog oss alla där:)

men inte helt för du tog ju en kamera med dig :)

ja ta och gör jobbet nu så har du hela dagen fri i morgon ..ifall väder gubbarna skulle hitta på att släppa solen fri igen :D

ha en bra kväll

2009-03-14 @ 18:56:45
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Se där, det blev ett foto i alla fall. ;)

Ha en riktigt fin kväll.

2009-03-14 @ 20:58:16
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: elena cn

Hoppas att du fick jobbet avklarat ikväll...lite sovmorgon är ju inte fel:)

2009-03-14 @ 23:03:54
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: elena cn

Svar: Tätt är de...30 dec -91 och 14 mars -93 gör 14½ månad! Vi skulle ju bara börja träna inför barn nummer två men hon verkar ha blivit till på en gång:)

2009-03-14 @ 23:19:08
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha ha! Klart man kan räkna med åtminstonde ett foto från dig. :D

Skönt att ha veden avklarad inför nästa år då.

Men fyy vad trist att forsla bort allt det där. :/

Du får passa på att sova ut imorn efter allt slit,

när du ändå är lite ledig. :)

2009-03-15 @ 00:19:10
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas du fick sovmorgon idag!

Ris - jo vi har gott om det vi också efter trädfällning förra året! Men veden är fin den!

Hi, hi! Jag har ju aldrig kunnat hålla fingrarna i styr...ser jag nåt litet på mataffären får de följa med hem o bo på min hårddisk tills säsongen börjar!

Kramen!

Ragnvi

2009-03-15 @ 07:40:42
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Gärdsmygen

Fotorunda på söndagsförmiddagen låter härligt!

2009-03-15 @ 08:12:58
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Lena L

Kan inte låta bli att skratta åt skillnaderna i naturen i vårt avlånga land! Så där brukar det se ut i början på maj hos mig när man kan börja städa på gården!!! =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback