Var är alla insekter???

Jag hittade en (1...) enda i trädgården, när jag var ute en sväng med kameran här innan - som dessutom blåste bort när jag skulle fånga den på bild... :-/ 

Och här nedan försvinner ytterligare ett av mina potentiella fotomotiv!



Man kan ju undra hur många småkryp småfåglarna stoppar i sina ungar om dagarna nu!?!

Trots att det återigen finns solrosfrön till självservering i ekorrarnas restaurang... >:-)



För det är ju inte he-e-ela tiden som det är nån ekorre där och äter, inte.  :-) Snarare bara en stund lite då och då - mest under morgonen och förmiddagen. Övrig tid är det minsann fåglar som äter där! Mycket...!!

Kanske borde fundera på att beställa hem en hel lastbil med solrosfrön till nästa säsong???

/AnnaKK

PS! Har inte hört ett ljud från kanotisten, och det får väl tolkas som ett gott tecken!? Dock har det kommit några skvättar regn... DS!





Kommentarer
Postat av: Gärdsmygen

Du kan skicka lastbilen vidare till mej då:)

2009-06-04 @ 19:44:11
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: mimmi

ha ha .. ja det är inte lätt att hålla reda på vad de heter .man blandar ihop det titt som tätt ..det är nog för att man är lite senil antar jag ..jaha vad tusan skall man göra för att de inte skall knycka våren talg bollar?

Jisses ..vilken häftig bild du fick på talgoxen .. med en stor hästmygga i munnen :D

Och min lilla ekorre är trofast hos dig ser jag:D

Jag satt och tittade genom fönstret förut och såg några droppar på den ställning de har ställt upp utanför (de skall byta fönster)..då man inte har hållit i kameran på flera dager nu har man ju lite abstinens .så jag satt och försökte att ta kort på de små droppar ....Det lyckades inget vidare kan jag tala om ..men jag fick hålla och klicka lite på kameran i alla fall:)

kram

2009-06-04 @ 19:46:31
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: annette

Skönt att det är lungt från dottern, bara hon inte är utanför mobiltäckning? Här är det jätteknepigt, Telia Mobil till datan fungerar riktigt bra, men det går inte ens att skicka ett sms med tela mobilt till telefon!!

Tycker absolut Du skall köpa hem en lastbil med solrosfrön till nästa år, vi som är här och njuter av Dina underbara bilder kan väl sponsra en del av det,insekterna tror jag gömmer sig nu när vädret är så kallt och blåsigt, visst var mina små pippi söta, och Du visste med en gång att det var Gärdsmygar;)



Ha en skön kväll!



annette

2009-06-04 @ 20:45:49
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Tror att du skulle försöka dej på solros-odling!

Det hade absolut lönat sej hemma hos dej..(-:



Fanken vilka superbra bilder av talgoxen där, och hans skrovmål!

"-Magnifikt", vännen!



Kram, Jenny

2009-06-04 @ 21:27:07
URL: http://itsmylife-j.blogspot.com/
Postat av: Fotograf Annie

Söt talgoxe och vilken smaskig fångst han/hon har fångat :P :)



En lastbil med fågel/ekorrmat vore kanske inte så dumt eftersom det verkar som om du har full rulle på din resturang, du vill ju inte ha sura gäster som gnäller på att det inte finns någon mat ;) För då kanske de inte ställer upp som modeller längre och det vore ju synd :P



Angående bilderna på hagtorn i min blogg så är bländare (och slutartid) lite olika på de olika bilderna... Den första bilden har bländare F/27 och slutartid 1/250. Den andra bilden har bländare F/11 och slutartid 1/250. Och den sista har bländare F/19 och slutartid 1/250.

2009-06-04 @ 21:40:55
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Du lyckades i alla fall ta fina foton trots att det blåste.

Ja, man kan undra hur många småkryp småfåglarna stoppar i sina ungar.

Så bra du lyckat fota fågeln med ett kryp i näbben.

Ja, ekorrarna är snabba varelser som lyckas tjuva maten från fåglarna.

Ha en fin fortsatt kväll och dag imorgon.

Kram

2009-06-04 @ 22:18:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Daniel

sv. blomkrabbspindel altså, det visst jag inte :) att få den i maten slipper jag nog helst dock ;) många spännande bilder på "Ärtan"

2009-06-04 @ 23:17:19
URL: http://danielsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Jen

Ha ha! Jag förstår att de små liven är i din restaurang ofta...mycket godare än insekter kan tänkas. :P

Men en hel lastbil till nästa säsong är säkerligen att föredra.

:)

2009-06-04 @ 23:26:41
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: anki

hoppas dom har haft bra väder på kanot turen :-) insekterna flyger inte så mycket vid kallt och dåligt väder, men fåglarna hittar dom konstigt nog ändå. :-)

jag matar inte fåglarna längre, slutade med det för några månader sedan, har vattenbad åt dom på stubben nu.. vore kul om någon kunde bada så man får fota dom lite... men jag har ju ingen kamera ännu så dom får vänta lite till med det. :-)



åh vad kul med rock festival, kul... blir säkert kul där..



vi ska på festival i början av juli i Töreboda, ska vara bra artister där såg jag.. så det ska bli kul, bara jag har kameran då så jag kan få några bilder på artisterna med 300 mm objketivet.. :-)



ha en skön dag

2009-06-05 @ 10:24:25
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Anki N

LIte regn? Här kommer det gott om det, ifall du vill ha mer. De har nog inte sjösatt kanoten ännu, med alla den packningen blir det problem...skratt. Typiskt kvinnsfolk.

Söta maskar fåglarna äter...bruch..uch. Tur vi inte behöver äta sånt.

Go fredag

Kramiz Anki N

2009-06-05 @ 13:31:58
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: mimmi

Är du ute och letar efter insekter idag;)

Kanske du har tur att se några som lever och inte har blivit fågel föda än:)

Här blir det nog väldigt svårt att hitta sådana nu .för det blåser så det står härliga tider till och det är nordliga vindar ..så det är KALLT .men vi ser i alla fall en sol idag .. inte dåligt det:)

hoppas du hittar dina insekter idag:)

ha det så gott

kram

2009-06-05 @ 14:13:43
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Maria Berg

Klart du skall beställa en hel lastbil!! Så vi får så härliga roliga foto att titta på!

Nyckelpiga på hundkäx, vacker kontrast och så maskros i svart och vitt triss denna gång.

Fler inseker men ingen som var sexig,

/MB

2009-06-09 @ 20:31:42
URL: http://alltkangronska.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback