Måndag...



Det var länge sen jag var så trögstartad en ny vecka som idag!? 8-(~

GÄSP...!!!

Just nu är jag hur seg som helst - det är bara datorn som är ännu segare, tror jag... <:-)

...

Detta är ungarnas sista skolvecka innan sommarlovet, och det är inte bara dom som tycker att det ska bli oerhört skönt när den är över, utan jag också! Dotterns år i nian har verkligen varit MYCKET...! Phu...

Sviterna efter hennes och klassens paddling i slutet av förra veckan, kan förresten summeras nu i en hyfsad förkylning - men inte värre än att hon ska gå till skolan ändå. Det händer väl en hel del roligt den här sista veckan, så det ska allt mer till än hosta och en rinnande näsa för att hålla henne borta från det. :-)

En nöt vi måste knäcka innan fredag är att få tag i ett par skor som passar till klänningen hon ska ha på sej på avslutningen. Smart att inte ha fixat det för länge sen - för hur utplockat är det inte i skoaffärerna nu??? Stånk...

Vad sonen ska ha på sej på fredag vet jag inte, men det är nog inte aktuellt för hans del att vara speciellt uppklädd då. Får väl se nästa år istället - om han rent av ska ha kostym då, när han tar studenten!? :-) (När han förhoppningsvis tar studenten, bör jag kanske skriva förresten... Men på sistone har det faktiskt verkat som om skoltröttheten har minskat - iallafall lite!?).

Go´morron!!! :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Anki N

God morgon!! Sommarlov o barfota i gräset. Härligt.

Hoppas ni finner skor med. Skor kan vara kniviga att finna, gör inte som jag, bestämm inte innan hur de ska se ut...hihi

ha en bra dag, själva drar vi söder över.

Kramiz Anki N

2009-06-08 @ 08:55:16
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: anki

Åh, redan dags för höskörd.. här blir det nog också snart skulle jag tro. :-) Det brukar räck att gå med hunden kvällen före genom åkern så flyttar rådjurs mamman sina kid, säger grannen i alla fall. Vi har nog ett som bor här på åkrarna men i år har inte svärfar någon hö åker här, han har sått säd där,, men han har oturen att ta kid emellanåt, ett år tog han två kid på samma gång... är inte kul när det blir så. :-(



Såg i tidigare inlägg att ni bygger stenmur, kul, vi har två stycken murar men den enda är i skogsområdet nedanför altanen och det är där huggormen bor. För länge sedan, 60-talet och bakåt så var det fullt med ormar här i stenmurarna, han som bodde här hade ett sågblad som han körde in mellan stenarna och drog ut orm efter orm. :-) när vi flyttade hit var det också orm där men sen blev det nog för bråkigt för jag har inte sett någon i stenmuren sen. :-)



ha en skön dag



2009-06-08 @ 10:39:08
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lizaloop

Godmorgon!

Hoppas att ni hittar några bra skor till dottern, tänk vad skoaffärerna ska tjäna pengar den här årstiden!

Nä, man kanske skulle ta sig i kragen å göra nåt vettigt idag innan jobbet.....!

Ha en bra dag!

2009-06-08 @ 11:04:34
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Lissen

Hoppas ni inte behöver springa i alltför många skoaffärer!

Ha en bra dag

2009-06-08 @ 12:02:57
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ibland är vissa dagar bara tröga från start till mål. Hoppas att ni hittar skor till dottern. Förhoppningsvis får affärerna hem mer och mer.

Ha en bra dag!

2009-06-08 @ 12:04:05
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Bjorne

Ja det är mycket som händer nu,sommarlov och semester mm,kul du kommer ihåg klistermärkena,bäst var när man fick ett Essomärke med tigern på,är inte framme i Sundsvall ännu har just lämnat Stockholm nu,ha en bra dag.

2009-06-08 @ 12:37:34
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Du låter lika trött som jag.. den här meningen tog 4½ minut att skriva. Godnatt:-)

2009-06-08 @ 19:30:53
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: annette

Skulle inte vilja byta den här veckan med Dej även om min kanske blir strulig, fy sjutton för att springa i affärer och jag skor, kan Ni inte införa en barfotaexamen om vädret blir varmare;)



annette

2009-06-08 @ 21:21:10
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Vi började med skorna, sedan Bh:n och sist kom klänningen:) Dottern har skolavslutning imorgon...såååååååå skönt! Nu kanske hon hinner hjälpa till med lite städning här hemma (I wish!)

Jag har tagit fram klänning och hatt! Imorgon ska jag vara en riktig gammal skolfröken, inte den där häxan som visade sig idag:)

2009-06-08 @ 21:44:32
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback