Liten som ett knappnålshuvud... :-)



Men ni ser den nog!? Den lilla blomkrabbspindeln som sitter på prästkragskronbladet och mumsar på en ännu mindre fluga... :-)

Ni som har följt den här bloggen sen förra sommaren eller så,  minns säkert vilka blomkrabbspindlar jag hittade då - och som för enkelhetens skull alla fick samma namn, nämligen "Ärtan". :-)

Jag tycks ha en viss förkärlek till att fotografera kryp på just prästkragar!? :-) Och eftersom ni var några stycken som undrade lite kring gårdagens bild...



...så är det väl lika bra att jag genast erkänner att den är arrangerad! <:-) Jag har själv lyft upp snäckan från marken och placerat den i blomman.

Men relativt ofta hittar man dessa snäckor uppkrypna på andra växter, så de kan ta sej upp högt här i livet om de vill! Fast antagligen bara på växter som de anser är goda att äta - och dit hör förmodligen inte prästkragar!? :-)

Den lilla spindeln här ovan satt däremot av egen fri vilja på sin prästkrage!!!

Önskar er alla en jättefin tisdag - och för egen del ska jag strax hjälpa dottern att mäta upp väggar och golv i hennes rum. Projekt omtapetsering står på tröskeln!!! Och drar som vanligt med sej en himla massa annat också, tex nytt golv... Och taket ska målas, och förmodligen fönster och lister också. Phu! Fast det blir ju fint när det är klart - får man hoppas iallafall! :-D

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Jamen se där. Ärtan är tillbaka :D

2009-06-16 @ 09:34:11
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så fort jag såg bilden börjar jag vråla:

ÄRTAN!!! ÄRTAN ÄR TILLBAKA! =)



Å, renoveringsprojekt! Sådant är kul just efteråt. ;) Får vi kanske se lite smakprov sedan på tapeter, kulörer och så där. "I värsta fall" kan du ju lyfta in en snäcka så att du känner dig som hemma när du ska fota. ;)

2009-06-16 @ 10:02:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: anki

ja du, du skulle ha haft ett macro :-) helt fantastiskt roligt men ack så himla svårt att få skarpa bilder, särskilt om man står upp, är som om man är as packad, svajjar åt olika håll, men sittande och med bra stöd så funkar det riktigt bra. .-)



kul med fräscha tapeter, ja det brukar bli mer när man börjar, vi tänkte tapetsera om sovrummet, jag sparade 10 kronor i ett rör som skulle gå till tapeter, men jag köpte 70-300 mm objektivet i stället, :-0,, ångrar jag inte,, roligare än tapeter.. nä, vi måste nog ta tag i nya tapeter till hösten.. eller vintern.. :-)



ha en skön dag,,,

2009-06-16 @ 10:56:45
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Jenny

Ärtan är ju för mej en ny bekantskap men så sööööt den var, den lilla skiten!

Åhhhh...man smälter ju nästan...(:



Jag är nog fan inte klok nånstans som börjar gilla småkryp mer och mer...Haha!

Men dom ÄR ju faktiskt väldans fantastiska med sina små liv på denna stora jord.



Och beträffande "arrangerad" snigelbild...

So what! Snyggt var det ju, och helt klart roligare att fota mot en tjusig prästkrage än en vissen nässla....till exempel...



Kram på dej och ut och jaga fler "ärtor"!

//Jenny (:

2009-06-16 @ 12:11:27
URL: http://itsmylife-j.blogspot.com/
Postat av: Lizaloop

Ja väldigt bra arrangerat med bilden, tänkte igår att hur lyckas hon men då fick vi ju svaret...

Spännande med tapetsering och grejer!!

2009-06-16 @ 13:43:10
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: annette

Snyggt arrangerad bild på förra inlägget;)

Helt fantastiskt att Du kan få "lilla ärtan" att fastna på linsen, ser fram emot fler "ärtor" när Du fixat dotterns rum, det får vi kanske oxå se bilder på ;)



Ha nu en fortsatt bra tisdag!



annette

2009-06-16 @ 14:46:14
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Har inte sett din "Ärta" förut eftersom jag är rätt ny på din blogg. Men det verkar bli en trevlig bekantskap. :)

Fina bilder. Gillar den arrangerade men också den med prästkragen och spindeln. Snyggt jobbat!

Lycka till med renoveringen. Mycket jobb men det brukar vara värt det. :)

Ha en fin dag.

2009-06-16 @ 15:18:52
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: mimmi

God eftermiddag:)

Jag misstänkte att du hade lyft upp den .men vågade inte skriva det .. för tänk om jag hade fel .det vågade jag inte chansa på .. för tänk om den hade krupit upp dit själv och jag hade anklagat dig .. :)

Jag har fått mitt första kort på en Trollslända idag .. gissa om jag blev glad:)

Så nu bär det snart iväg ut igen .. gäller att passa på medan det är lite sol kvar:)

ha en fin dag

kram

2009-06-16 @ 15:22:29
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Sickan

Trevlig bild på "Ärtan".



I morgon kommer mina närbilds linser...........LÄNGTAR!



Kul att renovera :) men det drar mycket med sig!



Ha det bra och kram på dig!

2009-06-16 @ 17:28:40
URL: http://sickans.nu/mylife
Postat av: Anki N

Jag ser den....lille!!! Fin bild, så du lurades lite igår...hihi.

Taptsera, greja - jag blir lite trött, undrar varför. Har ju bara byggt o renoverat sedan dec-07 ungefär. Lycka till o de känns skönt med bara 1 rum. Kramiz Anki N

2009-06-16 @ 19:09:20
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback