Onsdag!



Eller om en del föredrar go´middag vid denna tid!? :-) Det gör jag nästan själv - fast kanske inte riktigt ännu ändå... Men go´förmiddag, borde det ju vara... Men, men!

Efter gårdagens semesterlater så var det arbetspass igen idag. Började tidigt, så att jag också kunde sluta tidigt. Så därför är resten av dagen också lite semesteraktig - om jag vill!

Och när det gäller mej och min familjs semester, så vet väl alla vid det här laget att det ligger väldigt nära till hands att greppa en hammare eller färgpensel... :-) Och målning är nog exakt vad jag ska ägna åtminstone en viss del av dagen åt! Må-å-å-åste få klart hallväggarna snart - så vi kan få upp klädhängaren igen...

När jag stack ut näsan genom ytterdörren vid 6-tiden i morse kände jag tydligt att det var nästan frost ute - och mycket riktigt; termometern visade bara 8 grader! Brrrr... Vilket ju betyder att täckjackorna snart måste fram igen - och då är det så klart väldigt bra om klädhängaren är på plats! <:-)

Nåväl... Tillbaka till gårdagen, och till den lilla semesterutfärden vi gjorde då!

Jag, maken och dottern entrade tåget strax efter nio, och en timme och en kvart senare skuttade vi av på centralstationen i Malmö. I strålande solsken t o m, minsann! :-)

Eftersom dottern var med blev det mycket klädaffärer - och eftersom maken var med blev det mycket mat (restaurang och glasskiosk iallafall). Men jag "tvingade till mej" ett par saker också, bland annat ett besök på Foto Video där jag både fick se, hålla i och testa lite grann en kameramodell som jag dessvärre bara kan drömma om att äga... Men drömmar är väl till för att förverkligas, så vem vet vad som kan hända en vacker dag!? :-) Och jag ska väl förhoppningsvis också fylla femti en gång!? ;-)


Något jag däremot fick närmast avsmak för i Malmö är turistfotgrafering! Herre gud... Vi skulle bara korsa ett torg, och på den måttliga sträckan gick vi i och ur bild hos inte mindre än tre karlar som höll på att föreviga sin och familjens dag i storstan... Och de fotograferar ju inte nu för tiden, de filmar!!! 8-X I ren protest mot detta tog jag inte ens upp min kamera (kompakten...), utan den fick ligga kvar längst ner i väskan hela dagen...

Inte för att jag har något emot videofilmande egentligen, men det går inte lika enkelt att undvika att komma med på bild när någon filmar som när någon "bara ska ta ett kort" och man kan stanna upp i två sekunder för att låta den saken ske ostört. Filmaren däremot kör ju vantligtvis sin kamera oavbrutet i många minuter, och vem orkar vänta tills han/hon är klar - eller ens "gå runt scenen"...? Känns samtidigt ändå lite taskigt att ränna förbi på nära håll mitt framför kameran, för man vet ju att man "förstör" filmen genom att göra det. Men, men... <:-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: veronica-ifokus

Morrn morrn!

Vad fina bilder du tagit!!! Höst redan, ja jag håller faktiskt med dig igår var det bara 16 grader och lite små kallt. I dag skiner solen dock och det är 21.1 i skuggan =) Men eftersom jag är hemma och sjuk så får jag nog ligga nedbäddad i sängen =( Hihi håller med dig om det sista "kapitlet" =)

2009-07-29 @ 11:08:23
URL: http://veronica-ifokus.blogspot.com
Postat av: mimmi

Ja det är inte så varmt ute nu när man slår upp sina vackra blåa ögon..men vi får hoppas på att den norska vädersajten har rätt ..de har haft rätt än så länge och de har sagt att augusti skall bli en varm månad..får hoppas på det.

Lite svårt att gå ut när regnet står som spö i backen jämt ..så man hade då passat på att springa ut när det var uppehåll..vilket inte var så länge för under promenaden öppnade himlen sig igen ..så det vara bara att springa hem igen:)

ha en fin dag

kram

2009-07-29 @ 12:50:07
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Äsch ränn du fram och tillbaka...de redigerar väl filmerna sen iaf.. ;) Annars kan du leka den hysteriska hackspetten i Kalle Ankas fotoexpedition...hihi!

2009-07-29 @ 13:44:59
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Sickan

Vilken tjusg bild du satt ihopa!!

Somrig och grann :)



Önskar dig en skön kväll!

kramen

2009-07-29 @ 17:59:48
URL: http://sickanslivspussel.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Malmö är ett tag sen jag var i har nog med ca 1.5 timme dit med tåg. Dottern var där däremot förrförra helgen. Imorgon tar vi en tur till Falkenberg o kompisar behöver bryta lite o komma bort ett par dagar innan jobbstart på måndag.

2009-07-29 @ 18:06:23
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: anki

ja du, vad gjorde man utan drömmar egentligen? tänk om man kunde handla hej vilt, inget kul för då sätter man inte värde på det man köper :-)



låter som en härlig dag ändå.. :-)



jisses 8 grader bara, hm, undrar hur mycket det var här i natt,, måste ha varit över 10 för jag var ut i nattsärken.. :-)



ha det skönt

2009-07-29 @ 18:34:20
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: annette

Sicken vacker bild Du bjuder på, en sådan vacker bild tror jag inte dom filmande herrarna i Malmö någonsin har lyckats med, men det är ju ändå trevligt att komma iväg en dag så där lite spontant, sedan är det ju bra om familjen är med så Du kan ge en liten vink om vad Du vill ha för en kamera för då kan dom ju börja spara i god tid;)))



Ha en skön kväll!



annette

2009-07-29 @ 19:58:32
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: engelsson

Jadu..här var det oxå kyligt i morse..lite vemodigt känns det..sommaren regnade bort.. Men vilken härlig kamera det verkar vara..dottern har en EOS av lite enklare modell..som hon verkar nöjd med..

2009-07-29 @ 20:06:09
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Ninna

Ja, det kan vara svårt att undvika komma med på fil eller bild när man besöker storstad under semestertid.

2009-07-29 @ 22:37:15
Postat av: Kerstin

Vackert foto, Anna. Vilken liten godsak du hittade i butiken. :) Nog blir det väl en sån i födelsedagspresent? ;)

Ha det gott.

2009-07-30 @ 00:19:21
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback