Idag hände det...

...äntligen igen!

Att jag tog mej en liten promenix med systemkameran... :-)

Visserligen inte längre än till postlådan - men iallafall!!!

Bland annat kikade jag efter spindlar, men jag såg inga... Trodde jag - tills jag tittade på fotona på datorn! För då fanns det plötsligt med en blomkrabbspindel på ett av dem. :-D



Jag  la bara märke till humlebaggen vid tagningen... Och möjligen också till den lilla filuren som är precis till höger om den... Men den röda flugbaggen, som skymtar i bakgrunden under humlebaggen, såg jag inte heller förrän bilden kom upp på datorskärmen.

Så "överraskande" är det titt som tätt när man fotar småkryp! :-) Iallafall är det så för mej... <:-)

Undrar om spindeln faktiskt fångade nåt av de där krypen till middag sen, förresten...?

- - -

För övrigt så har kompaktkameran varit framme några gånger under dagens gång, för att återigen dokumentera ingreppen vi gör här i huset...

Men de fotona är fortfarande kvar i kameran, så dem får jag visa en annan dag. :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: anki

ja men ofta är det så att man hittar andra småkryp antingen under blomman eller strax bredvid,, så förargligt för man hade velat fota dom lite bättre många gånger.. :-)



ska bli spännande att se era bilder sedan.. :-)



ha en skön helg

2009-07-17 @ 23:33:25
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Gärdsmygen

Har tittat tillbaka på dina senaste inlägg. Kul läsning. Så fint dotterns rum blir!! Sonens "traktor" är ju en riktigt läcker geting (du behöver inget makro till den)! Han kommer att synas på vägarna. Må så gott!

2009-07-18 @ 01:00:48
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: engelsson

Hihi vilken rolig bild..det ser ut som om han spanar åt två håll o e helt yr i bollen av beslutsångest..hoppas han missade bägge två..

2009-07-18 @ 10:49:34
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Rolig bild! Kul med dina texter till. Jag försöker också hitta på nåt roligt med bilderna ibland...men det tar ju lite tid. Jag fotade en sån där liiiiten röd spindel som satt still för en gångs skull ;) och när jag kollade bilden i datorn såg jag att han/hon hade fångat ett kryp med vingar! Förtrollande mikrovärld, eller hur? Ha det bra!

2009-07-18 @ 12:46:44
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback