Äntligen är det...

...så pass uppstädat i köket igen, att jag kan våga mej på att visa en bild på det som blev istället för:



Luftigt och ljust var det ju i och för sej - men inte ens på dessa breddgrader varar sommaren längre än till max oktober/november, så...

Ta-Dam!!! :-)



Det var faktiskt rätt skönt att kunna dra igen dessa dörrar redan på kvällen samma dag som vi tagit upp hålet i väggen - det vill säga i fredags. :-) Särskilt med tanke på hur det sen regnade i lördags, och har gjort till och från dagarna därefter också...

Varmt och skönt vill man ju ha det - men även LJUST! Och det blev det verkligen med denna vita pardörr, som är hela 150 cm bred. Höjden på glasrutorna är förresten också 150 cm - så snacka om skillnad mot det mörkbruna fönstret som satt där tidigare:



Så småningom ska byggställningen bytas ut mot nån slags balkong - men det blir nog knappast nu i sommar, men förhoppningsvis under hösten! :-)

Ska väl ge mej på att fixa gardiner till pardörren här näst, och det blir säkert ett helt företag bara det... Men jag har faktiskt övat lite redan idag, så! ;-)

Eftersom dottern inte hittade panelgardiner av det slag som hon ville ha på IKEA, så slog hon istället till på 5 meter tyg! Ur den massan har vi lyckats klippa fram fyra bitar som är si så där 43 cm breda och bortåt 2½ meter långa, och den första av dessa bitar har vi även sytt klart. Det tog typ halva dagen!!! <:-/

Med det gamla fönstret försvann förresten även fönsterbrädan, så för tillfället står mina krukväxter uppställda på en stol. Och det är väl också något jag får försöka göra något åt inom de närmaste dagarna... Kanske ska köpa amplar och hänga upp blommorna i taket??? För piedestaler är nog inte riktigt min grej...

Och så en sak till... Vän av ordning har kanske lagt märke till att vår taklampa inte hänger mitt över köksbordet!? Också något som ska fixas snart - inte helt omöjligt att det blir gjort redan ikväll faktiskt! :-)

Så vida vi inte ska läsa...



Tre blytunga volymer tapetprover från färgaffären ska plöjas igenom!

Undrar om kaprifolen ovan skulle passa i hallen...? 8-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Kerstin

Oj, vad det händer mycket hos er nu. Snyggt blev det med dörrarna i köket. Vilket ljus det måste bli där. Nu kan du fota inne och det blir lika bra som ute. ;)

Snygga tapeter! Blir det dom?

Ha en fin kväll.

2009-07-21 @ 21:02:46
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Gärdsmygen

Snygga dörrar och den där balkongen hade jag haft svårt att vänta på. Det kommer att bli jättebra!

2009-07-21 @ 21:59:07
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: mimmi

Ja det var nog en himla tur att ni fick in/upp de dörrar snabbt ..men detta väder ja:)

men det ser ut att bli jätte fint ju..att läsa igen böcker där man skall välja tapeter ..det är rena sömn tabletten ju:)

vi fick ett par timmers uppehåll under kvällen ..men nu är det fullt ös igen

kram

2009-07-21 @ 22:42:03
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: ingrid

Förstår att ni är nöjda!! Ser verkligen ljust o trevligt ut -sånt gillar vi! Bara ute på snabbrunda snott till mig sladden från dottern ;)

2009-07-21 @ 23:19:15
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: anki

Jisses vad snyggt det blev :-)



sy gardiner? isch! jag kan inte sy alls så det får svärmor göra,, blir imponerad av de som kan sy gardiner som jag fått höra är enkelt.. ja för de som kan är det säkert så. :-)



nä spindlar är inte söta tycker jag, men däremot kan de ha vackra färger :-) men övriga småkryp tycker jag är söta, nä men det är en spindel som jag tycker är söt och det är en av de små hoppspindlarna, tror jag har en på bloggen, har då fotat en i sommar som jag tyckte var söt. :-)



tog förresten en fästing på katten alldeles nyss, en liten en och jag fick skallen med och den kröp omkring ett tag på ett vitt papper, var tvungen att fota den nämligen, men blev inte så bra bilder, behöver en extern blixt känner jag.. :-) blir det i stället för mellanringar,, har nog mer användning av en blixt. :-)



ha det skönt..

2009-07-21 @ 23:27:30
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Anki N

Jättefint blev det med en dörr i köket. Oh även om jag själv har brunt eller köket går i brunt så vill man ha fönster o dörrar ljusa. De lyser upp. In med ljuset!!!

Nja det där med taper är svårt....man får leta o fundera o leta o fundera..

Kramiz Anki N

2009-07-22 @ 07:36:22
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Jen

Åhh så tjusigt det blev! :)

Tapeten var även den riktigt fin!

Lampan och gardiner är något ni säkerligen hinner...

här hänger det fortfarande sladdar från taket ovh nnågon lampa har inte kommit upp än.

Då flyttade jag ändå in i december...ehm!

Man får ta en sak i taget. :D

2009-07-22 @ 12:06:36
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Tjusigt som attan. Blir lite avundsjuk på din läsning...men jag har snart inga rum kvar att tapetsera...det är nog bara gästrummet jag inte varit framme i än!!

2009-07-22 @ 18:47:06
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: annette

Så snyyyyyyyyyyyygt det blev, verkligen ett underbart ljusinsläpp och nu kan Du ju oxå ha mer koll på vad som händer i trädgården, underbar utsikt, tänk sedan när Du får balkongen och kan sitta där och njuta varma sommarkvällar;) några st per år brukar det ju bli i alla fall, att kolla tapetkatloger är inte lätt, den där lilla biten man har att hålla upp ser ju inte likdant ut sedan när hela väggen blir klar, men Du fixar nog även det, Du börjar ju viss vana!



Ha det så gott!



annette

2009-07-22 @ 21:00:34
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: M a l i n B.

Å, så BRA det blir!!!

Måste man ha gardiner? Om det inte är för att ge skugga skulle jag köpa någon "fejkslingerväxtslinga" och sätta upp lite piffigt bara. ;)

2009-07-22 @ 23:18:58
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Bella

Så himla SNYGGT det blev! Och bättre utsikt över eventuella trädgårdsgäster hmmm?

Och inte behövs några gardiner...Då syns ju inte de snygga dörrarna ju!



Kraaaaam!

2009-07-24 @ 13:17:50
URL: http://bellasweb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback