Bildmanipulation...

...är inget jag sysslar med i någon större utsträckning - men igår gjorde jag ett undantag!

Ni var ju faktiskt några stycken som la märke till juicepaketen, och då är det givetvis inte mer än rätt att ni får veta sanningen om dem. :-)




Fotot på trappan funkade helt enkelt inte utan något som drog till sej betraktarens intresse...




Så jag klistrade in apelsinjuicen gånger två i bilden!

Men...

Jag hoppas att jag någon gång ska kunna visa upp en bild på den här trappan när den används - för OJ vad den ANVÄNDS!!! Det är verkligen en SYN det, ska ni veta!!! :-D

Om ni tittar noga i bildens högerkant anar ni järnvägsspår och ett godståg. Trappan finns alltså i nära anslutning till perrongen på Älmhults Station - och om man går upp för den, och sedan ner för en ungefär likadan trappa ett hundratal meter bort, så befinner man sej vid IKEA. Och inte bara vid varuhuset då, utan vid IKEAs alla olika kontorshus också, och lagret ligger inte heller så långt därifrån. Början av lagret, alltså - det är ju flera kilometer långt, bara det...

Kan ni föreställa er vilket lämmeltåg det är om morgnar och kvällar i denna trappa när de tågpendlande IKEA-anställda ska till och från sina jobb!?! 8-)

För några år sen tågpendlade jag till Växjö, och då brukade jag ibland roa mej med att försöka räkna hur många det var som steg av tåget i Älmhult - men det var så många så det gick helt enkelt inte! Men efter Älmhults Station var det iallafall aldrig några problem att få sittplats. :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

Du gjorde helt rätt att klistra in juicen, snyggt som attans!

2009-02-11 @ 13:41:18
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Jules

Aha! Du gjorde ett bra jobb!

Det är en välanvänd trappa med andra ord. Tur jag inte jobbar på Ikea - skulle ha fullt sjå med att ta mig upp där :)

2009-02-11 @ 13:52:10
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Bella

Jag tycker det var underbart gjort! Vilken ide...Varför just juice? Det funkade verkligen superbra!!!



Kramar!!!!

2009-02-11 @ 16:40:19
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: elena cn

Det kunde man väl aldrig tro! Såg helt naturligt ut:) Och jag såg inte spåret förrän du skrev om det. Du fick oss att se det du ville...bra gjort!!

2009-02-11 @ 21:09:16
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Snyggt inklippt! Du är inte dum du. Den där trappan skulle jag inte vilja gå i så där väldigt gärna. Finns det ingen hiss? ;)

Ha det gott.

2009-02-11 @ 23:08:17
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback