Vintersolståndet...

...inföll ju igår, så då tog jag ett foto på solen när den stod bakom ett ståndaktigt träd i vinterskrud... :-)



Det var verkligen en jättefin vinterdag igår igen - men KALLT!

Framåt kvällen sjönk temperaturen under -10, och där jag och kameran + delar av familjen befann oss vid 20-tiden (och ett par timmar dessförinnan också) var det nånstans mellan tolv och femton grader kallt. Brrr! Så det blev inte ri-i-i-iktigt så mycket fotograferat som jag hade tänkt mej - var helt enkelt rädd att batterierna skulle ta slut om jag inte sparade på dem tills...



Ja, som vanligt var jag ju inte så framfusig, utan nöjde mej med att stå lite vid sidan om scenen... Hade iallafall bara korta människor framför mej, så jag såg faktiskt bra ändå. Kameran såg däremot inte riktigt lika bra, för det hängde (givetvis...) ett draperi mellan den och idolerna där uppe på scenen... Men jag ska nog kunna plocka ut ett par visningsbara bilder - som kommer upp här på bloggen lite senare idag! Tills dess kan ni ju klura lite på vilka det var jag såg - och hörde! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Sebastian

haha jag vet vad du menar :) Därför var jag extra noga med att be om lov innan jag publicerade dem. Men han är som en stor, snäll björn. Tack så mkt förresten! Det värmer att höra.

2009-12-22 @ 08:11:05
URL: http://www.sebbesula.se
Postat av: anki

ja inte lätt att fota när man står på samma marknivå som publiken :-) 300 mm objektivet var suverän att ha i somras på festivalen, stod bra långt från scen och ställde man sej på tå så fick man någorlunda bra bilder :)



ja jisses vad snö det är i år, och att ni så långt söderut också har fått, måste vara skönt och slippa slask och regn..



-17 här idag, ska försöka fota lite fåglar, får väl se hur det går..



ha en skön dag

2009-12-22 @ 09:39:43
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Yvonne

Blues Brothers? ;) Tycker jag ser en skylt där... :D Kallt, ja, fyyyyy! Men här är "bara" -8 nu, och de har lovat flera grader varmare!

2009-12-22 @ 10:35:04
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: SqZ

Så otroligt läckert med solen bakom trädet.

2009-12-22 @ 12:54:48
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback