Väntan på...

...Tomten är över - och julen 2009 är ett minne blott... Det är vanlig vardag igen, även om det är söndag... Jag tycker (precis som Tomten!?) att det faktiskt är ganska skönt! :-)



Ljus i julgranen har vi - däremot är halva källaren, garaget och verkstaden utan ström sedan igårkväll. Det kan vi förstås leva med, men det vet i sjutton vad det är som krånglar. Jordfelsbrytaren löser iallafall ut, och det har gått en del proppar... En inte allt för avacerad gissning är att det har kommit fukt i nåt eluttag nånstans, men vi hade inte tid att leta efter det igårkväll eftersom vi skulle ha gäster. Och nu är inte maken hemma under förmiddagen, och själv ger jag mej INTE på att pilla med det elektriska! Måste förresten åka och inhandla nya proppar innan vi kan fortsätta leta efter felet...



På sätt och vis var det lite vanlig vardag redan igår, för numera kan ju inte affärerna tåla sej med att dra igång mellandagsrean tills efter julhelgen. Här började den iallafall igår - och det tror jag att den gjorde på de flesta andra ställen också! Själv åkte jag till Hässleholm en sväng, och inhandlade mej ett par nya promenadskor för pengar som jag hade fått i julklapp. De gamla dojjorna gick åt skogen sist jag gick i skogen, eller hur jag ska uttrycka saken... <:-) En söm var rätt dålig, och den sprack upp helt och hållet när jag på nåt vis fick en vass pinne rakt in i skon genom nämnda söm!! Så därefter var det fritt inlopp för både snö och väta... Ska ut och provgå de nya senare idag, har jag tänkt! :-)



Nu står ju snart ett nytt år inför dörren, och jag kom att tänka på det där nyårslöftet jag avgav för snart ett år sedan... Jag vet faktiskt inte om jag har infriat det - men jag kan ju inte heller säga att jag har brutit mot det, så... Det får nog anses vara godkänt iallafall!? :-)

Får se om jag sätter upp några nya löften (eller snarare mål!) inför nästa år. Kanske!? Egentligen skadar det ju inte att sätta på pränt vad man vill - jag är till och med övertygad om att sannolikheten för att något faktiskt blir av (eller gjort!) ökar rejält om man är så "drastisk" att man gör det!! :-)

Någon annan som funderar på att avge några (fotorelaterade, kanske!?) nyårslöften till sej själv???

Ha en fin - och SKÖN! - söndag, allihopa! :-)

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: SqZ

Mitt fotografiska nyårslöfte är att jag ska skaffa mig ett macroobjektiv :-)

2009-12-27 @ 10:32:26
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Fotolöften? Hmm...ska fundera :D Fota mer kanske? Eller mindre? Eller...

2009-12-27 @ 11:09:16
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart

Nyårslöften? Kanske att försöka leva mer i nuet och att skippa allt det i livet oväsentliga.

God fortsättning!

2009-12-27 @ 11:14:50
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Gärdsmygen

Inga nyårslöften för min del. Men du vad jag gillade fotot med den rosröda kulan mot gardninen med samma färg!! Läckert! Hoppas nu ni får ordning på strömmen. Inte kul när saker i huset krånglar.

2009-12-27 @ 11:27:22
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: mimmi

Hej :) hoppas ni har haft en bra jul ..även om ni fick lite strömlöst . nyårs löften !! det har jag slutat med .. jag har inte lyckats hålla några av dom förut ..så mitt nyårs löfte är att inte ha något nyårs löfte ..hm .. hängde du med där ???

Nu skall vi få kanon kallt här nästa vecka ... brrrrrrrrr .. mellan 25 till 30 minus hotar de med hoppas de har fel ..men om inte .. då blir det absolut inne dager här :)

kram

2009-12-27 @ 12:15:11
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, nu är Julen över....lite skönt tycker jag om jag ska vara ärlig.

Och snart är det ett nytt år igen....vad tiden går...

Några nyårslöften kommer jag nog inte att avge...har aldrig gjort det..

Det finns ju det där klassiska att t.ex. sluta röka....

men säkrast att inte göra ett sådant löfte om man inte känner sig tillräckligt motiverad...

och det gör man nog inte bara för att det är nyårsafton ;-)

Ha det så gott och ha en fin fortsatt söndag.

Kram

2009-12-27 @ 14:22:53
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Malin B

Att skriva ut nyårslöften så här offentligt kan ju hur som helst öka viljan att hålla det.

Jag är ju av den sort som "aldrig" ger några löften. Att börja supa, röka och snusa verkar så jobbigt. ;)

2009-12-27 @ 17:19:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ström´o elproblem är inget kul, vi blev lite skärrade igår när det plötsligt började lukta mer o mer bränt.. sprang upp o ner i källare och andravåning och sniffade. efter några låånga minuter upptäckte vi ett pr flugor som låg i en lampa och glödde...

2009-12-27 @ 20:04:27
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: elena cn

Jag har nog börjat så smått med mitt löfte. Jag ska träna regelbundet och brett dvs göra olika saker som stärker och bygger upp min lilla kropp. Funderar på om jag skulle satsa på att springa midnattsloppet (vilket jag aldrig gjort förrut). Jag började redan idag...kan det bero på allt julgodis och god mat jag ätit under veckan?:)

2009-12-27 @ 20:55:25
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Så ja nu börjar folket vara tillbaka på bloggarna. hoppas julledigheten har varit bra!

Här har då snön inte tinat bort, det kommer bara mer å mer å mer, säkerligen har en halvmeter fallit nu sen innan jul....

skotta skotta och åter skotta!!!

2009-12-28 @ 10:50:56
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback