Erik och Calle från Idol...

...var det jag var och kikade på igårkväll! :-)

Det är ett tag sen vi råkade se i nån annonsblaska från Kristianstad att Calle Kristiansson skulle komma hem och göra en spelning på Lilla Torg kvällen den 21/12, och vi bestämde oss för att åka dit och titta då.

Med sej skulle Calle ha vinnaren av Idol 2009 - och vem det var var inte klart när den där annonsen publicerades, så "i sämsta fall" så skulle det enbart bli Calle som kom... :-) Men nu fick ju Idol en annan (och mycket värdig!) vinnare, så det var två killar som entrade den lilla scenen som byggts upp på torget.



Hur mycket folk det faktiskt var där kunde vi inte se, men att "alla" fjortis-tjejerna skulle stå längst fram var väl ganska väntat. Och den stora publiken var duktig och tog manngrant två steg bakåt för att ingen där framme skulle bli klämd mot staketet. :-) Det var riktigt gemytligt faktiskt, och till och med lagom högt ljud från högtalarna. (Ja, jag är en gammal kärring som verkligen avskyr när det är för högt!!! Jag har redan lite tinnitus, och behöver definitivt inte mer...).



Hittade nyss Idol-vinnaren 2009 Erik Grönwalls blogg, där han själv skriver några rader om hur det var i Kristianstad igår. Han glömde dock att nämna kylan... Hm! Fast jag tror Calle hade mest ont av den av de två... Erik är ju ett sånt energiknippe på scen, men Calle satt på sitt trubadurvis tämligen stilla på en iskall pall och spelade tre låtar i rad på gitarr (utan vantar...). Brrrr! Å andra sidan fick han tveklöst flest skrik och applåder!! Är man på hemmaplan så är man! :-D



Mina foton är tagna med kompaktkameran, och rakt genom draperiet som fanns bakom och på sidorna av scenen - därav hur de ser (eller inte ser...) ut. <:-)

Egentligen hade jag tänkt ta med mej systemkameran, för det hade varit så roligt att gått runt några timmar i stan i kvällningen och fotat julhandel och julbelysningar och snö och det ena med det tredje - men det var bara för kallt för det!!! Så systemkameran fick bli hemma, och så bad jag en liten bön för att kylan inte skulle ta knäcken på kompaktkamerans batterier... Och de höll spelingen ut, minsann!! :-)



Vi höll däremot inte ut till skivsigneringen efteråt! När sista ackordet var slaget så småsprang jag, maken, dottern och hennes kille till bilen - och jäklar vad skönt det var att krypa in i den och bli lite uppvärmd igen!

Strax utanför Kristianstad visade termometern i bilen en utetemperatur på -15 grader...

Fast det är ju historia nu, förstås! :-) Idag är det måttliga -3, samt förtillfället även ett lätt snöfall. Dessutom är det dan före dan före dopparedan... Så idag finns det verkligen annat att tänka på än att frysa!!!

Ha det så jättefint allihopa, och stressa lugnt! :-D

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Gärdsmygen

Stressa lugnt var ett kul uttryck jag aldrig hört :)

Konsert är aldrig fel. Gillar din bild i förra inlägget skarpt!

2009-12-22 @ 16:06:19
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: ingrid

Härlig musik ni fick till livs igår då!! Gillar dem båda! Ja kallt var det här med igår närmare

-18grader!! Ja gårdagen var ingen bra dag, lite bättre idag.

2009-12-22 @ 16:06:40
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: mimmi

brrrrr .. jag började att frysa när jag läste ditt inlägg och ändå har jag 25 grader varmt här i lägenheten just nu :) Men det låter ändå som ni hade en jätte trevlig kväll :)

hoppas att denna dag har varit trevlig för er också :)

kram

2009-12-22 @ 17:34:16
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: annette

Skönt att koppla av med lite skön musik mellan varven tycker jag, fast lite kallt var det nog för en utomhuskonsert;)

Dina bilder tycker jag är helt underbara, lite "grunge" över en del, tycker bilderna speglar just känslan av konsert, så där lite mörkt och mysigt som det kan vara.

Hoppas Din önskan om 8 timmars arbetsdag slår in i morgon, idag blev det faktiskt bara 8,5, vi var lite chockade allihop vid fyratiden när vi tittade på skrivare, fax och i datan och fann att vi inte hade en endaste ordination kvar;)

Ha en bra dag före dan!



annette

2009-12-22 @ 18:38:45
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Här snöar det för fullt så imorgon kommer vi att ha massor av snö

...och du, du har rätt vi har ett likadant objektiv 18mmm/200mmm. Du har bättre koll än jag.

2009-12-22 @ 20:12:35
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Bjorne

God Jul och ha en fin helg.

2009-12-22 @ 20:38:52
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy vad kallt!

Men skoj att få se "idoler". :)

Calle är klart mer favvo för mig än Erik, så att han fick mest skrik är en självklarhet. :P



Här har det sakteligen blivit mildare väder idag.

Så frågan är nu om snön håller sig kvar till julaftonen eller om det blir en slaskig jul i år?

:0

2009-12-22 @ 21:39:43
Postat av: Jen

Oooops! han precis notera att jag inte skrivit namn...

sorry!

2009-12-22 @ 21:40:18
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Malin B

Foton tagna genom ett drapperi. Milda Matilda, vilka talanger du har! ;)

2009-12-22 @ 22:53:13
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning AnnaKK! Hoppas att även du stressar lugnt!

Man kan inte annat än beundra artisterna som ställer upp i ur o skur...och i kylan! Och du är en fena på att fotografera!

Igår var här över minus 20...och idag timida minus 5...man vet banne mig inte från den ena dan till den andra!

Nu önskar jag dig en God Jul!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-23 @ 07:05:18
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback