Så var det måndagmorgon igen...

Trevligt nog ska jag inte behöva tvinga iväg någon av ungarna till skolan idag - dottern är nämligen ledig, och sonen ska ha praktik (och sådan har han iallafall, skönt nog, ännu så länge aldrig varit minsta lilla motsträvig att infinna sej till).



För egen del har jag idag ett nytt tvättberg som väntar på mej på jobbet... Ska ge mej i kast med det om ungefär en timme, har jag tänkt. I övrigt är dagen ren och oplanerad - bara att börja fylla den med något trevligt, alltså! :-)

Förresten! Den där nya "foto"-prylen jag nämnde i ett inlägg i förrgår... Det var inget särskilt spännande alls - bara en extern hårddisk! Jag har ju funderat rätt länge på att skaffa mej en sådan att dubbelspara mina foton på, och nu har det äntligen blivit av. Däremot har jag inte tagit mej tid till att använda den ännu - men rätt vad det är så kommer det väl en regnig dag igen, så... :-)

Men en "riktig" fotopryl, som jag gärna skulle vilja ha nu, är ett kul-ledat kamerafäste till mitt stativ! Försöker räkna ut om det går att byta det nuvarande fästet till ett sådant, eller om det är så illa att jag måste köpa ett helt nytt stativ för att kunna ha ett sådant... Får nog konsultera en expert för att bli klok på den saken... <:-)

Ha en fin dag allihopa! :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det är mååååndag morgon, och mitt huvud känns så tuuungt, sjöng Povel Ramel i Gräsänklingblues. Nä, tungt kan man inte påstå att det känns, men kaaaallllt, bara 12 grader ute. Riktigt höstigt. Men soligt. Så det blir nog lite varmare sen. Ha en skön dag! :-)

2009-08-24 @ 07:35:49
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Fru Pusselbit

Här har jag bara behövt tvinga upp dottern, vilken tur att det är soligt ute!



Önskar dig en trevlig och underbar måndag! =)

2009-08-24 @ 08:06:52
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Ja, här finns också tvätt en som ska hängas ut nu innan jobb -och mer väntar i källaren... Blev en ordentlig städning i fredags iallafall, mannen tog faktiskt tag i detta!! Skönt -men när man har hundar ser det snart likadant ut igen på golven..

2009-08-24 @ 08:07:31
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: anki

:-) extern hårddisk är ett måste, köpte ny för inte så länge sedan, en som rymmer 1 TB, alltså 1000 GB, och det behövs verkligen. :-)

jo fotoutmaningar kan vara kul men själv har jag sån dålig fantasi etc,, nöjer mej med att fota insekter jag..tror jag..



dottern började skolan idag, ja folkhögskolan 2:a året, hon ska gå 3 år är det tänkt,, hon t om tyckte det skulle bli kul.. trodde jag aldrig höra henne säga,,. men undrens tid är inte förbi. :-)



Fin bild, rogivande, lugn och super snygg, foto tavla kan man tänka sej av den .. :-)



ha en skön dag.........

2009-08-24 @ 13:23:54
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: annette

Ja, en extern hårddisk måste man ju ha för att kopiera foton på, kopierar numer faktiskt på två, försöker göra det en gång i månaden, smäller det i datan så är ju inte så många förlorade bilder.

Det med stativet skulle jag oxå kollat men inte sjutton har jag gjort det inte, utan det så är ju stativet ganska omöjligt att använda ibland.

Hoppas Du fyllt dagen med något trevligt, kanske Du fotat nya underbara bilder, den Du har idag tycker jag mkt om, så härlig skärpa och ljus i bilden.



Ha en skön kväll!



annette

2009-08-24 @ 18:23:19
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jen

Jo men visst är det väl bra med en backup.

När du väl öppnat förpackningen vill sägas. ;)

-tss-

Men jag förstår dig.

Tekniska prylar är inte mycket värda för mig heller. :)

2009-08-24 @ 20:31:41
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: elena cn

Vad skönt för dottern med ledighet. Men du, inte skulle jag vilja ha ett språkpass på 3 timmar!! Synd att hon inte är förtjust i spanskan...men min dotter är det inte heller fastän hon skulle ha nytt av det på semestern:( Det här med alla val som ungdomarna ska och får göra på gymnasiet är väldigt förvirrande. Min äldste har turligt nog fixat allt sånt där själv så jag har inte behövt lära mig turerna:)

Och det där med många killar i klassen...jag själv tyckte att det var lättare att lära känna och vara kompis med killarna när jag var helt ny och själv i min gymnasieklass...jag var ganska blyg då och det var svårt att ta plats bland tjejerna tyckte jag.

Min dotter har ju inte varit så sturdiemotiverad i högstadiet, hade dåliga mat- och sömnvanor, hoppade över frukosten...men nu äter hon omega-3 tabletter och försöker få i sig frukost på morgonen(drickyoghurt oftast). Väldigt skönt tycker jag!



Imorgon bär det iväg på öppethus på musikskolan med den yngsta...



2009-08-24 @ 20:34:18
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Thorgun

Snygg bild, bakgrunden är helt fantastisk

allt blir rätt

2009-08-27 @ 12:32:40
URL: http://thorgun.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback