Svar på tal! :-)

Denna kommentar får skingra eventuella dimmor angående taggtrådsstängsel:

Dysnomia's
 ([email protected]) om Varför taggtråd?:

2005 blev det förbjudet att sätta upp taggtråd till hästar. Befintliga staket får dock sitta kvar 2009 ut, sedan blir det totalförbud.


-------------------------

Ska erkänna att jag inte har brytt mej om att kontrollera sanningshalten i detta - men å andra sidan har det aldrig hänt förr att Dysnomias har haft fel! ;-)

Och jag tycker själv att det låter ganska troligt, så! :-)

Men... Oj, vad mycket taggtråd som ska viras ner efter nästa betessäsong då!?!  Tur man inte har nån sådan att bekymra sej om, säger jag bara!!! Och inte några hästar heller för den delen... <:-) He!

(Fast på den tiden då jag hade hästar, så hade jag elstängsel - har själv en taggtrådsskada vid ena ögonbrynet (som jag ådrog mej som liten parvel) så jag gillar verkligen inte den sortens stängsel! Men överlag är de ju fortfarande vanliga - fast kanske mest till nötkreatur då...).

Och nu ska jag visa bilder som inte gick att visa igår!!! Vet i tusan vad det var med Blogg.se i gårkväll, men det gick nätt och jämt att logga in och definitivt inte att göra några inlägg... Men nu tycks allt funka bra igen, så var så goda:





Vi hade både åska och störtregn här under sena eftermiddagen igår, men framåt kvällningen tittade solen fram igen... :-)

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Trolska bilder hos dig!

Fina bilder på hästen bland nyponen!

2008-09-09 @ 07:54:42
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Fantastiska foton !

Det nedersta tycker jag speciellt om.

Och precis som föregående talare så tycker jag också att det ser liksom lite trolskt ut.

Så bra taget foto.

Kram

2008-09-09 @ 13:54:39
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Det är verkligen helt underbart efter regnet och solen tittar fram, ljuset blir så vackert.



Du har fotat jättefina skogsbilder :)

2008-09-09 @ 18:25:49
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Uuuuuuunderbara bilder!

2008-09-09 @ 22:21:55
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: paula

Ber om ursäkt. Hade för mig att det var förbjudet redan nu... Tycker det är bra. Nu slipper kossor, hästar få "hemska sår" om jag inte är helt ute och cycklar skulle det väl inte få vara taggtråd hos kossor heller..

2008-09-10 @ 08:37:05
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Jag har fortfarande inte kollat upp det exakta regelverket beträffande taggtråd - men hur som helst så är det ett otrevligt material... Vilket väl också är en av anledningarna till att det så ofta lämnas kvar i naturen. :-( Det ligger ju gammal taggtråd "överallt"!? På marken nervuxet i gräset, i rullar ovanpå stenmurar osv. Plus alla gamla stängsel där den uttjänta taggtråden inte har tagits ner utan hänger kvar i "testar" som nån annan skägglav (!) vid sidan av den nyuppsatta tråden.



All denna kvarlämnade gamla taggtråd blir ju en stor fara även för vilda djur - och för hundar, barn och oss vuxna med, för den delen!



Många gånger har taggtråd också vuxit in i trädstammar, vilket gör skogshuggarna (för att inte tala om sågverken!) vansinniga!



Så ett TOTALFÖRBUD mot taggtråd ser jag fram emot - samt ett SANERINGSTVÅNG angående all gammal taggtråd! :-)

2008-09-10 @ 08:47:50
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback