Skymningsbilder

Det har varit så hiskeligt svårt att blogga om kvällarna på sistone - antagligen på grund av att Blogg.se har varit lite överbelastat då!? Så jag har inte kunnat lägga in följande foton vid den tid jag har velat - i skymningen... :-)

Risken är väl att det snart blir lika segt igen, så därför lägger jag nu in dem lite innan det har blivit småskumt ute. Egentligen har det ju ingen betydelse, för ni som kikar in här gör ju det vid så olika tidpunkter under dagens lopp, så!

Men ibland är jag lite petig av mej!!! ;-)







Vill minnas att det var i söndagskväll som jag tog dessa foton! :-) Himlen var så fin, och så var det dimma över ängarna i bortankanten av den nedersta bilden - på andra sidan vattnet. Ringarna på ytan kommer från en fisk som slog. :-)


Trevlig kväll!!!

/AnnaKK




 



Kommentarer
Postat av: Lis

Den sista bilden var riktigt fin!! :)

2008-09-11 @ 19:12:25
URL: http://lisfoto.blogspot.com
Postat av: Lina van der Putten

Tyckte jättemycket om den sista!

2008-09-11 @ 19:22:22
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Monkan

Åååh. Mmm vad mysigt. Aaaaåååååooooo den sistaaaa.



Jaha, det var hur en inspelning av mina ljud när jag såg de här bilderna :-) Uuuuunderbara. Den sista, med det blå mörka... Mäktigt.



Jamen då hade du ju kameran med dig, och tog bilder. Två rätt av två möjliga :-) Så vad snackar du om? Och hur har du lyckats ta alla and och andra bilder om du inte haft med och använt? Kan du förklara det för mig???



Min lilla minsta kamera är ALLTID med, och när jag såg temat kom jag att tänka på skylten, gällde bara att komma ihåg att fota den. Så efter träning, och veckohandling, i mörker och lätt duggregn parkerade jag mina tre matkassar plus träningsväska på butikens trappa, handväskan (stor o tung) hängande på axeln. Skylten sitter i knähöjd typ så efter några misslyckade försök uppifrån var det bara att inse fakta och sjunka ner på knä. Vad GÖR man inte för "konsten"? ;-)



Katten, hmmm, du skulle nog ha gillat den stökiga bilden som jag skippade. Fyra ben och en nos sticker ner, rosa koppel hänger ut, fullt med grus. Vad som hänt? Liten katt ute på trappan för första gången. Läskig moster (monster) kommer gående. Liten katt FLYGER in till säkra "hemliga" platsen, min syster kan liksom bara släppa det vääääldigt sträckta kopplet för att slippa strypt katt. Om jag bara hade hunnit få upp och igång kameran!!!



Ha ha, har du överskott på pratbubblor så du börjar spana in objekt i andras bloggar va? ;-)

2008-09-11 @ 21:33:27
URL: http://fotobunten.blogspot.com/
Postat av: vivan

Mycket vackra bilder...

Imorgon skall jag ut till byn och fota en lönn...en är så vacker, alldeles blodröd...visar i morgon! kramiz:) hur är det med snuvan?

2008-09-11 @ 23:51:40
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Pialotta

hejsan.

Alltså lilla du vilka vackra vyer.. jag blir alldeles förälskad i dom.

Att du inte gör förstoringar som tavlor.. de där skulle platsa så fint på väggar:-)

Håller med dig om blogg.se. Jag bloggar alltid numer sent på kvällen/natten (jag har ju tre bloggar) och vid 1.00 snåret är det hopplöst.. kommer ingen vart.

Gillar inte heller att inte de foton man lagt upp tidigare och finns i arkivet, inte är klickbara. Man måste gå in bakvägen och hämta dom i htmlkoden då. Skit det där, anser jag.

nej, nu du min vän så blir det snart klarbloggat för mig..

Natti o suss gott.. en fin fredag till dig.

2008-09-12 @ 00:32:36
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Ja, den sista var absolut bäst. Vilken tur du hade med fisken!

2008-09-12 @ 18:06:26
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Ja, det ser verkligen ut som om det var en alldeles underbar kväll. Älskar speciellt mycket den sista bilden. Vattnet med ringarna, den mörka skogen i bakgrunden, allt i den bilder är så fint!

De andra är även dem långt ifrån dåliga :)

2008-09-12 @ 22:10:00
URL: http://annie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback