Plockat svamp... :-)



De senaste dagarna har jag läst i andras bloggar om den ena lyckade svampexkursionen efter den andra... :-)

Så uppmuntrad utav det, gjorde jag ett nytt försök idag! Och minsann, så tror jag att dessa trattkantareller ska räcka lite längre än de gula kantareller som jag plockade häromdagen gjorde! ;-)

Egentligen ska man ju plocka svamp i korg, men det är onekligen enklare att bära med sej en platspåse i fickan... <:-)





/AnnaKK

PS! De här "trattisarna" är inte så stora ännu - så det finns kanske en viss risk att de liknar någon annan slags svamp lite grann!? I bästa fall nån som bara är osmaklig, och i värsta fall någon som är giftig!?! 8-(

Så!!! Använd inte mina bilder som "guide" på svamppromenaden, utan ta med en riktig svampbok, eller ännu heller någon van svampplockare som kan visa vad som ska plockas och vad som ska undvikas!!! :-) DS!



Kommentarer
Postat av: Misen

Ja, jag tänkte just säga det, den nedersta bilden ser ut som trattisar, men den övre... ? Hoppas du bara fick smaskiga, ätliga trattisar med hem i alla fall!

2008-09-13 @ 15:25:41
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Jag såg samma som vad Misen såg! Därav varningen nederst i inlägget! Man kan lätt ta fel om man inte är van svampplockare - vilket jag kanske inte ska påstå att jag är! ;-)

2008-09-13 @ 15:35:44
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Jag har noll koll på svampar så jag tar med mig en svampexpert! Jag såg inga konstigheter på dina bilder...det säger vä allt.

2008-09-13 @ 18:16:54
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback