Hur har det gått??? ;-)

fråga 1 svarar jag NEJ!

Men jag missade faktiskt bara med två minuter... 08.03 visade klockan i bilen på, när jag svängde in på parkeringsplatsen - och den går två minuter för fort! Men innan jag var inne i lokalerna så var väl realtiden typ 08.02... Så att! <:-)

fråga 2 har jag inget svar ännu, men det blev stimmigt eftersom jag missuppfattat tiden som sonen skulle börja idag. Jag trodde han började vid 12, men det var tydligen vid 11.30 istället. Så med andra ord hann jag knappt komma hem från jobbet förrän jag fick kasta mej in i bilen igen och skjutsa upp honom till skolan i Älmhult - men han kom dit i tid iallafall! Irriterar mej bara mer och mer på att det inte kan vara åtminstone li-i-ite tätare bussförbindelser... Men hem får han ta bussen iallafall - även om det innebär en halvtimmes väntan på den...

Och vädret, som jag funderade på angående fråga 3... Herre gud, har jag ens hunnit titta efter hur det är med den saken??? Känns inte så!!! 8-[ Men kikar jag ut genom fönstret nu, så ser det molnigt ut... Varken regn eller sol!?



Det är lite grått väder, kan man nog säga!? Men kanske inte fullt sån gråskala som i den här bilden, förstås... Tror nog det kan bli tillfälle till att gå ut med kameran lite senare idag... :-)

Förresten! Det fanns flera stycken jättetjusiga spindelnät i och kring ingången till jobbet i morse - daggvåta och fulla av små fina vattendroppar, ni vet, och det hade gått hur bra som helst att fotograferat dem i motljus där och då...! Bara det att maken har lånat min IXUS och inte lämnat tillbaka den... Så med andra ord hade jag ingen kamera med mej i handväskan... :-/ Men det ska jag tänka på tills imorgon - om det är liknande väder då!! :-)


 
Så vill jag säga TACK SÅ MYCKET till alla er, som både visste vad blomman här ovan heter och  tog er tid att skriva ner det till mej! Så gulliga ni är! :-)

Rosenskära, heter den alltså! Såna får jag kanske försöka mej på att odla nästa sommar då!?

/AnnaKK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback