Gårdagens fotoutmaning! :-)

Jag fick ju inte så jättebra foton på den lilla söta kalven häromdagen - så igår ville jag göra ett nytt försök!

Otur... Koflocken var inte ens i närheten av vägen - jag kunde skymta dem långt-långt borta i hagen... Inte ens superzoom räcker på det avståndet... Så... Gå hem igen med ogjort ärende!? Nja... ;-)

Hagen är stor och delad av stängsel eller stenmurar här och var - kossorna kan gå runt dessa, men jag tror knappast att de hoppar över...? Så eftersom det fanns en stenmur mellan mej och koflocken så vågade jag mej faktiskt på att gå in i hagen - och kila bort till stenmuren och klättra upp på den. Där kände jag mej säker, och hade plötsligt kossorna på bara 10 meters håll - och de kom strax ännu närmare. :-)








Kor bits inte! Iallafall har jag aldrig blivit biten av en ko... :-)

De bara slickar på en... (Med en tunga som de först har haft uppkörd i näsborrarna, visserligen... Ähum!). <:-)

Hästar däremot kan bitas så in i h-vete... Och hundar... Och katter... T o m kaniner... :-/ Ja, många insekter också, förresten!

Men INTE kor!!! Det kan vara bra att veta! :-)

Ändå är jag faktiskt lite smårädd för dem... Men vad gör man inte för bra foton!?! ;-D

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: anki

Härliga bilder. :-) Kor är otroligt nyfikna av sej, kommer jämt så fort dom ser en. Stora djur, jo då visst kan dom bitas men oftast inte. :-) Den sträva tungan är rätt häftig, och så lång den är. Tjurar och kvigor är mer oberäkneliga än kossor, från lugn till världens utbrott och vad du än gör, spring inte ifrån dom, då springer även dom och det går liksom lite snabbare för dom. :-)



Vi skulle flytta ett gäng kvigor från ett bete till ett annat, det var ca 1 km mellan och då skulle dom över en järnväg, bonden sa åt mej att springa lite före eftersom dom är så nyfikna så följde dom mej, herregud, jag höll på att springa ihjäl mej, det var ca 10 kvigor och jag hade svårt att hinna undan. :-) inte så bra att bli över sprungen av så stora djur, sen är kvigor lite mer lekfulla och hoppar och krumbuktar sej när dom springer.



Sen där vi hade ungdjurs utrymmet, stora boxar där tjurarna gick lösa, jag fick absolut inte gå in till tjurarna, dom t om krökte mellan väggen som var mellan boxarna, den såg ut som ett s. :-)

Fina djur och så himla smarta, dumma är dom inte.

2008-09-14 @ 11:16:30
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: Evelyn, i hemmet

Ja, man har väl respekt för vissa djur, även om de äe helt ofarliga ;) Men du har väl sett reklamen? Tjejen som står och kramas med en ko! De KAN inte vara farliga ;)

Kram, kram!

2008-09-14 @ 13:22:58
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: morsdeka

Du är i gott rädd-för-kor-sällskap... Min sambo har en enorm ko-skräck. Fina bilder. KRAMEN!

2008-09-14 @ 14:36:09
URL: http://morsdeka.blogspot.com/
Postat av: Elena CN

Du är helt fantastiskt rolig med dina ko-mmentarer och pratbubblor!

Jag har inte så mycket ko-vana och känner mig inte speciellt rädd för dem, men jag skulle inte heller gå in i kohagen om jag slapp.



Ikväll (efter midddagen) ska jag gå in och läsa vad du har skrivit om kameror. Det är jätte bra att få lite tips från alla vana fotobloggare! Macroobjektiv är jag redan inställd på . Älskar att ta macrobilder och tycker att jag har sett så många fantastiska bilder på olika bloggar som inspirerar.

2008-09-14 @ 17:51:56
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback